Design, övrigt > Silver & bestick

Gense Focus de luxe

<< < (3/11) > >>

TonyR:
Kniven tycker jag är jättebra, men gaffeln däremot... prova äta penne-pasta med denna och du kommer upptäcka att pastan inte vill fastna på tinorna i första taget! Rätt opraktisk med andra ord, men vad gör det när gaffeln är så snygg =) Salladsgaffeln har jag inte provat men det borde vara bättre att spetsa pasta med. Erfarenheter någon?

HgF:
Kniven och skeden är okej, men gaffeln är en liten jefvul till mycket på tallriken - potatis t ex som  bara spricker men inte låter sig spetsas av de korta breda tenarna. Tror faktiskt sallads/vickningsgafflarna fungerar ungefär likadant.

JJ:
På bilden syns från vänster: kaffesked, matsked, uppläggningssked (?) och salladsbesticken (2 st). Att jag tror att det är en uppläggningssked beror på att jag såg en liknande (annat fabrikat och utseende) när jag var och åt julbord med företaget. Jag har inte ätit på restaurang sedan julbordet förra året så min erfarenhet av finare måltider är starkt begränsad! Pengarna går åt till annat...

Anja:

--- Citat från: JJ skrivet tis  4 dec 2007 22:16:40 ---uppläggningssked (?)  Att jag tror att det är en uppläggningssked beror på att jag såg en liknande (annat fabrikat och utseende) när jag var och åt julbord med företaget.

--- Slut citat ---

Jag har kaffe- och matskeden. Uppläggningsskeden hoppas jag Du får svar på. Den kan ha olika användningsområden.

HgF:
Det är riktigt att det nästa största besticket kallas uppläggningsbestick eller serveringsbestick.
Det finns också en motsvarande sked till den näst största på samma sätt som till den största.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion