Författare Ämne: Glad midsommar kära vänner!  (läst 12833 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Glad midsommar kära vänner!
« skrivet: fre 20 jun 2008 12:54:46 »
Ska strax dra i gång diskdefragmenteraren, och åka och hämta den förlorade sonen, handla dagens nödvändiga potatis, sill och jordgubbar, och sen börja fixa med maten. Det blir stillsamt, men vi är oändligt förtjusta i att frossa i midsommarmat i all anspråkslöshet! Vi har inte alla land att åka till, fester att härja på, kom ihåg att det är många som har det så -det finns en slags gemenskap i det också...

Glas midsommar som sagt, alla kära kära retroiter!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #1 skrivet: fre 20 jun 2008 13:07:58 »
Diskfragmenteraren är det som vi kallar för dokumentförstöraren här i stan.Köp tuggen och lägg instruktionsboken i gapet.Tryck därefter på "start".Har du kommit så långt har du inget behov av en användarmanual och har således bekräftat att du är en kompatibel individ.Engångstallrikararna går såklart också den väg som just beskrivits.Det är bara hemma hos mig som vi äter på blå-grön-beiga Rörstrands Elisabeth.Personligen tycker jag dock att "Annika" är fräsigare inte minst för att hon var min första real crush.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #2 skrivet: fre 20 jun 2008 14:19:03 »
Glas midsommar som sagt, alla kära kära retroiter!

Hmmm... Ja så kommer nog många att fira midsommar!

Har just varit på Holmens marknad som faktiskt har öppet idag - i alla fall den i centrum. Eftersom jag inte firar midsommar så kommer jag att gå en långpromenad snart om inte molnen blir för mörka och stora.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #3 skrivet: fre 20 jun 2008 14:55:18 »
Glad midsommar alla vänner och ta det lugnt med alkoholen i kväll.......det är en dag i morgon också :-*

http://www.youtube.com/watch?v=on9PLzlY0Ww&feature=related

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #4 skrivet: fre 20 jun 2008 19:50:47 »
Härligt att slippa grodor och andra åsnor ikväll , skönt att bara få vara och få koppla av, Jag har ju semester i en  vecka , ska hälsa på min gamla pappa, och ska tvinga min sambo att stanna på varenda lilla lokala Loppis så jag kan hitta tillräckligt med föremål så att jag kan bjuda in Antikdeckaren sen.
Ha det bra alla, tack till min Nisse för dina härliga inslag från Youtube.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #5 skrivet: fre 20 jun 2008 20:51:28 »
Hoppas att alla har haft (och har) en skön dag  :) Här har vi avverkat matjesill, nypotatis, glass och jordgubbar samt kaffe och jordgubbstårta tillsammans med tre föräldrar och en god vän till en av dem som jag fick reda på skulle ha suttit ensam hemma annars.
Skjutsade hem gänget för en stund sedan.  :P
Har druckit en grogg nu. Det kan man behöva efter en dag med detta gäng ::) :P
Skulle trots allt inte velat vara utan den (eller dem)
 ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #6 skrivet: fre 20 jun 2008 23:08:08 »
Ha det bra alla, tack till min Nisse för dina härliga inslag från Youtube.

Jag gör vad som helst för din skull Ängla.........det vet du :-*

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #7 skrivet: fre 20 jun 2008 23:09:39 »
Hoppas att alla har haft (och har) en skön dag  :) Här har vi avverkat matjesill, nypotatis, glass och jordgubbar samt kaffe och jordgubbstårta tillsammans med tre föräldrar och en god vän till en av dem som jag fick reda på skulle ha suttit ensam hemma annars.
Skjutsade hem gänget för en stund sedan.  :P
Har druckit en grogg nu. Det kan man behöva efter en dag med detta gäng ::) :P
Skulle trots allt inte velat vara utan den (eller dem)
 ;)

Du har väl fotat hela spektaklet antar jag................eller har du glömt det??

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #8 skrivet: lör 21 jun 2008 00:03:09 »
Du har väl fotat hela spektaklet antar jag................eller har du glömt det??
NISSE!! Jag glömde att fotografera :o Skäms........jag borde ha gjort det. Pappa är 82,svärfar 83 och mamma, rena ungdomen i sällskapet, 71 år.  :'(
Min enda ursäkt är, att jag antagligen har varit mera upptagen än en kypare på Hilton  ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #9 skrivet: lör 21 jun 2008 00:49:03 »
Själv har jag varit på midsommarfest och blivit bestulen på mina skor. >:( Sånt trodde jag bara hände i Sex and the City. 

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #10 skrivet: lör 21 jun 2008 01:15:24 »
Själv har jag varit på midsommarfest och blivit bestulen på mina skor. >:( Sånt trodde jag bara hände i Sex and the City. 
johodå, sånt händer, här var det sonen förra helgen som kom hem med fel skor... jag frågade diskret hur det gått till, jo hans hade försvunnit från där han var, så han fick ärva ett par av kompisen -som han nu förhoppningsvis återkommer från Grebbestad i, den närmaste timmen eller så -för han blev tillfrågade senare på midsommaraftonen och hängde på några vännner dit

det var inte så längesen jag själv var på vift, och ett par försvunna herrskor spårades upp som att en som hade insett att han behövde gå hem tidigt hade tagit fel skor, den som var utan kunde inte ta hns för de var för små, så chauffören fick ta en etra sväng innan vi kom dit vi skulle :)

och nej det går inte bra med diskdefragmenteraren, har forskat en stund på vad som slöar ner datorn så evinnerligt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #11 skrivet: lör 21 jun 2008 12:41:32 »
Men det är väl inget problem,ada.Vad jag ser blåser det västliga vindar vilket innebär att både brevduvor och röksignaler borde ha en god chans.Är det på lokal nivå du vill kommunicera borde väl ändå nån av dina felskodda tonåringar kunna hjälpa till och vika en papperssvala?Kanske var det så att jag missförstod alltsammans,att du med "diskdefragmenteraren" avser en hittills osedd mojäng som kan reparera sönderslaget porslin?

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #12 skrivet: lör 21 jun 2008 21:02:32 »
Fniss! så underbart om det gick att laga gammalt porslin!

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #13 skrivet: lör 21 jun 2008 23:22:59 »
Lilla Ä. och jag vädrade våra Sverigedräkter igår. Gratis inträde för maskeraden minsann.
Sill mm förstås. Tog upp potatis (som odlats i växthuset) ur 2 hinkar. Kanongott. Satte gammal sen potatis av dem som fanns hemma vid tillfället. Kostade bara ca 2:-. Det blev samma skörderesultat av dem, som förra årets dyrt inköpta tidiga sättpotatisar. Går aldrig mer på niten att betala för dyr sättpotatis.

Det ÄR skillnad på jordgubbar som är odlade i närmiljö och plockade samma dag, kontra dem man köper i butik. Har läst i tidningen att en del jordgubbar som saluförs är plockade upp till 6 dagar tidigare!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Glad midsommar kära vänner!
« Svar #14 skrivet: sön 22 jun 2008 00:28:39 »
De håller nog på det folk vill köpa till midsommar.

Jag funderade på hur länge de hållt inne färskpotatisen, när köpruschen (och lågpriset) är till midsommar?

Jag saknar ibland sån där riktigt riktigt fin potatis som tappar sitt färskpotatisskal bara man gnuggar på dem, är de pinfärska, är de tidigt eller lite senare plockade?
Vad säger ni potatisexperter?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se