Allmänt > Fria diskussioner
Ryamaterial
ada:
Ja då har jag vart en vända på Grunnebo garn, det närmaste som gick att komma var en broderiväv för jättestroa korsstygn som hette Bahama från Permin www.permin.dk (finns inte på deras sida dock -om hon nu sa rätt leverantör)
MEN jag lyckade med bedriften att googla på readicut, och de finns ju! Fast i England då, mailade och frågade om de har återförsäljare i Sverige, eller vad det kostar att beställa, mailade för sent på dan så svaret dröjer nog http://www.readicut.co.uk
kikarbara:
--- Citat från: ada skrivet ons 9 jul 2008 13:09:14 ---
Sen ska jag fråga Kikarbara (var är du? jag ringer) som ju samlat på sej en massa lanthandelsjox och hon sett/har nån gles väv.
--- Slut citat ---
Jag har sett väv i lite olika varianter, och även satser för att väva själv. Kan nog ha några ryakavlar, kvar, eventuellt några kataloger eller manualer kvar om jag bara hittar dem... skall tänka på det till nästa vecka, innan dess hinner jag tyvärr inte. Hade rätt mycket rya-både väv och garn, samt beskrivningar men de gick långväga så det går inte att efterforska om det finns kvar heller. (japan).
Har åkt på en nackspärr som gör mig tvärtokig, därav tillfälligt frånfälle. Försöker febrilt klara av att lägga upp auktioner utan att gå av på mitten, har inte världens bästa datorstol heller....
änglautanskor:
Så spännande detta låter med Rya ......hmmm??? mattor , kuddar mm. Jag tror att vi är flera som tycker att detta låter roligt. Fast säkert himla dyrt.
Hoppas att få vara med om mera här på forumet.
(Ada har editerat bort en hög med tomrader i meddelandet)
ada:
Jag fick ett svar från Readicut, sent på fredag det höll jag på att glömma.
--- Citera ---I am afraid we have no shops, outlets or factories anywhere anymore. We are now only a mail order business. we do take orders for overseas, However the postage charge varies on the weight of the parcel. This is automatically calculated for you when placing orders.
Regards
Rachael Smith
Readicut Customer Care
readicut@capita.co.uk
PO Box 460, Wetherby, LS23 7LT
0844 888 7080
--- Slut citat ---
Alltså får man beställa från dem, och portot räknas ut när man lägger sin order. Bör väl vara överkomligt då dessa bottnar inte väger bly som de svenska, ska beställa hem nåt längre fram tror jag.
kikarbara:
--- Citat från: ada skrivet sön 13 jul 2008 14:04:41 ---Jag fick ett svar från Readicut, sent på fredag det höll jag på att glömma.
Alltså får man beställa från dem, och portot räknas ut när man lägger sin order. Bör väl vara överkomligt då dessa bottnar inte väger bly som de svenska, ska beställa hem nåt längre fram tror jag.
--- Slut citat ---
Innan du beställer från england så tycker jag att du skall lägga ut en annons på blocket, på köpes (hobby och samlarprylar). Vet att det finns en hel del handarbetsaffärer som har gamla produkter kvar, så jag tycker att du skall kolla det först.
Jag skall se om jag inte har några mail från sybehörsaffärer eller äldre lager liggande och höra efter om de kan ha ryamaterial.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion