Allmänt > Fria diskussioner
Pånyttfödda ting.
Reseda:
Gamla "gokartdäck" fungerar utmärkt att sätta runt buskar och träd, så man kan köra med "trimmer" utan att skada växterna. Man bör först såga itu däcken, så de går att ta av, när stammen blir för grov.
Vis av skador på flera träd, gör vi numera såhär.
ada:
Far min har här ett "staket" av bildäck uppspända mellan träden med vajer, först tänkt för blomkrukor men nu är de flesta ringar matningsplats för fåglar och ekorrar.
Hans ursäkt? "Däcken var så attans dyra att en fick se till att ha mer nytta av dem" ett bra motiv tycker jag (vi snackar extra breda maffiga däck, typ 4000 kr styck, till Camaro resp Corvette)
Det estetiska med det hela kan dock diskuteras :)
änglautanskor:
Snälla Ada , kan du inte visa en bild från din fars praktiska däckträdgård,jag tycker att det låter helt fasansfulltunderbart, din far är helt och fullt upp en återvinningsperson.
Kan vi inte ha en tävling i bästa återvinningstipset , här på forumet?
JJ:
Frågan är bara vem som skall vara domare i tävlingen?
Corvette var min drömbil i yngre år. Bästa årsmodellen var 1969 tyckte jag då. Enda året med Stingray-emblem och hajgälarna kvar. 1970 bytte de till fulare fyrkantsgaller på skärmarna.
änglautanskor:
Min drömbil är en liten Morris -men som domare i återvinning så självklart ställer jag upp, men bara om jag får vara enväldig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion