Allmänt > Fria diskussioner

Har svampen kommit hos er??

(1/5) > >>

Reseda:
Här är kantarellerna på gång efter regnandet. På 14 dagar har vi fått 88 mm. För en vecka sedan tittade jag över mina kantarellställen. Inte mycket att hurra för i storlek då. Massor av pyttesmått. Får nog gå en sväng och titta i slutet av veckan.

Fjoll:
Javisst har de kommit, kantarellerna alltså. Väldans små o pyttiga så de får stå kvar. Jag föredrar Karl-Johan men fina exemplar är inte så lätt att hitta. Annars är Sotbrun vaxskivling också en favorit i svampvärlden. Oj, nu börjar jag tom längta efter höstens trattisar och trumpetsvamp. Det är något alldeles speciellt att plocka dem tycker jag. Men, nej. Nu ska jag njuta av sommaren, tids nog kommer hösten.

JJ:
Hmmm, i Örebrotrakten kan man väl se svampen jämt... :)

Jag har inte varit och tittat än - jag förknippar kantareller med hösten så jag väntar nog ett tag till. Nu hoppas vi på 25 grader varmt och sol på dagarna (det får gärna regna på nätterna).

änglautanskor:
Jag ska kolla in skogarna runt Gråbo till helgen ,nu måste det vara min tur att bära hem bärkassar fyllda av svamp..........

änglautanskor:
Bert Karlsson har redan börjat att bära hem kantarellerna i bärkassarna........står faktiskt i tidningarna varje sommar.......men i år är det min tur............Så släng dig i väggen  Bert, stanna du kvar i Grebbestad så tar jag hand om svampen.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion