Allmänt > Fria diskussioner
Har svampen kommit hos er??
nisse 8:
Jag skulle använda svampkorgar istället för bärkassar, dom är luftigare :-* och kram
änglautanskor:
Har du hittat nån svamp ?
Kram själv!
nisse 8:
För tidigt och varmt här uppe :P
Reseda:
Hahaha Nisse! Kantareller kräva gul plasthink. Då denna passerar dem i skogen sticka de opp sina små huvuden och spana flitigt. De tänka: Är detta månne kusin Herman från Amerika, där allt är så STOOOORT? DÃ… kastar man sig över dem och plockar.
OM detta tips skulle svika, lockar man fram dem med ropet: Kom små vänner så får ni åka hiss. De äro nämligen omåttligt förtjusta i hissåkning, de små godingarna.
kikarbara:
--- Citat från: Reseda skrivet lör 26 jul 2008 12:26:25 ---Hahaha Nisse! Kantareller kräva gul plasthink. Då denna passerar dem i skogen sticka de opp sina små huvuden och spana flitigt. De tänka: Är detta månne kusin Herman från Amerika, där allt är så STOOOORT? DÃ… kastar man sig över dem och plockar.
OM detta tips skulle svika, lockar man fram dem med ropet: Kom små vänner så får ni åka hiss. De äro nämligen omåttligt förtjusta i hissåkning, de små godingarna.
--- Slut citat ---
Asså, om ni bara vill HITTA dem så lånar jag gärna ut min hund. Med svampgaranti. Han låter ALLA svampar vara utom kantrareller, för dem äter han upp direkt. Innan ni hinner blinka eller korrigera...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion