Allmänt > Fria diskussioner
Här är skönt!
Kanon:
På andra forum finns det en massa troende, tyckande osv. Hur dassigt något än ser ut så blir det jättegammalt.
Där är nästan ingen som förstår sig på det konsnärliga från förr, vet ingenting, tror att alla "efteraningar" som fått en nagg är urgamla trots att den som gjort dom inte haft en unc av konstnärlig läggning från förr.
Det finns ju några undantag men dom dränks i floden av tyckare utan den konstnärliga känslan.
Här är ett fat från 1935 eller något åt det hållet, ingen pisseNisse som gjort det, trots att det är en efterapning.
Det är ju bra när alla får yttra sig men det tar på krafterna, man blir på något vis urlakad.
Faktum är att det mesta som visas upp hade platsat här eftersom det har den rätta åldern. Nu få vi hoppas att inte för många läser detta för då kommer Retro att explodera av överbelastning.
Ada skulle kanske öppn ett forum för dom minder tronde, folk som inte har så stora förhoppningar.
En anlednng till dessa forum där kreti och pleti får yttra sig är väl att framtida dossör hägrar, ju fler skallar ju mer pengar. Några andra skäl är svåra att föreställa sig.
Psst;:
Numer gäller det att kombinera det sk_tgamla med lite yngre årgång, det är konst det. Köpte mina två första loppistalrikar à la 50-60-tal idag. Det står Uppsala Ekeby på dem men det kanske ni redan tänkt och trott. :-\
Kanon:
Då sitter du i klistret riktigt nu!?
En fördel här är att dom har en tydlig signatur så inga optimister dyler upp och tror dom är från medeltiden, ja en viss överdrift men man får förtydliga.
ada:
Den stora "baktanken" med detta forum är att snacka om prylar, företrädesvis från art deco och framåt. Jag ser inte några monetära fördelar med det hela, jag har ingen butik... (reklamen till höger står kvar på intäkt 5 cent :) jag som trodde jag skulle få igen sånt som domännamns- och webbhotellkostnad... Jag räknar iofs kostnaderna till mitt nöjeskonto då loppis mm är min största hobby...) Inte är du väl sådan Kanon att du tänker att det alltid måste finnas en baktanke med allt folk gör?
Den insiktsfulla tanken är jag med på att det är ganska mycket som man kunde säga platsar på Retro då det är så mycket stilmöbler t ex som producerats under 1900-tal som förhoppningsfulla arvingar gärna vill tro att det är antikviteter... nog vore det väl bättre att man insåg att farmor köpte det och det som pensionär...
Kanon:
Att det inte är tanken på kulor i framtiden som hägrar är ingenting jag fattar och då menar jag inte kulor till någon Kanon, fast kanske, där dök det upp ett ljus.
Mina erfarenheter är väl ytterst begränsade när det gäller hur folk tänker, Ada du har kanske en tanke som ännu inte ar bubblat upp under lockarna?
Man har sett en del folk jobba gratis men där går också upp ett ljus rätt som det är.
Vad händer då? Jo dom slutar abrupt...pofff!!!!!!!!
Tiden får utvisa, man förstår att uppgiften inte är lätt att genomföra.
Denne har full förståelse för en hel del, dock inte dess fiantropiska tankegångar som spirar "munledes".
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion