Allmänt > Fria diskussioner

Här är skönt!

<< < (2/5) > >>

ada:
Det är fortfarande att snacka prylar jag är ute efter :)

Kanon:
 Då vet vi det!
 Men nu får vi tänka oss in i framtiden, folk väller in eftersom deras optimism har falnat till tusen. Tvåhundrafemtiotusen på en kväll snackar så det står härliga till.
 Ja vad kan detta resultera i... varför inte en liten blygsam avgift eftersom folket vill snacka, givetvis reduceras antalet snackebröder och systrar till kanske fem tusen men likväl 5000* månatlig avgift på 50.-, låter inte helt fel i förhållande till den ringa arbetsinsats. Mina summor är högst diffusa men som exempel är dom ett rättesnöre.

Nu traktar jag inte efter någon dusör för min framställan, man är generöst laggd i denna för mig  sena timma.

Jag vill påpeka att just tjäna en liten slant genom forum är betydligt "skonsammare" än att stå vid en exenterpress dag ut och dag in.
 Så om inte Ada har någon tanke på att förkovra sig i kulor så har vi kanske en "pressad" Persson här som kan ta vid.

Jag får säga att det alltid är lika kul att sia om framtiden, speciellt när folk inte tror så mycket och det gör dom inte ofta.

Nu är bellen mied, man får tacka för en uppfriskande dag!

Reggis:
Jag kan mycket väl tänka mig att det finns ett intresse för att köpa ditt svammel Kanon. Det svåra är bara hur du skall kunna förpacka det och distribuera det utan att det känns gammal. Kan man tänka sig att det går att konservera på burk? Får det lov att vara en ”svammelburk”? Jag tror att just i valtider borde efterfrågan vara stor. Kan se Maud Olofsson framför mig som står inför en hänförd publik av rollatorer öppnandes en burk innehållande ditt svammel Kanon.

Sverige är ett av världens politikertätaste länder. Kan du sälja ett par burkar till varje politiker så blir det många sköna kronor Kanon. Låt oss säga att vi har 250.000 politiker och du tar 100 kr per burk. Bara en burk per politiker ger 25 miljoner i din pung. Den summan är högst reell och ett rättesnöre för fortsatta beräkningar.

Beträffande det där med tro så tror jag att en välfylld pung är till för att tömmas och jag har absolut ingenting emot att ta emot innehållet.

Kanon:
 Jag såg att att livet inte var helt enkelt på forum, man hade  problem ang. pressglas rubrikens vara eller inte vara?
 Då kom denne på ljusa iden, Ett minimerande av rubriker just för den oinsatte.
Stor övergripande rubrik " För den oinsatte."
 Arvegods, Billigt på loppis och Hittat i soprum. Dessa kejsare till rubriker förstår alla.
 Vill man riktigt komma ner under isen så borde det också finnas en "Köpt dyrt" rubrik, kan finnas en och annan självplågare.

Forumet kan delas upp i "Ytterst försiktiga inköpare" och "Riktiga rajtan tajtan köpare", som inte ser på pengarna". Hade säkert blivit intressant att följa dessas förehavanden.
 Givetvis skulle nämda rubriker vara en första inkörsport

Hoppas att det här inte är några större problemas rubrikmässigt, om ifall att så kan man väl komma med goda råd, vad sägs om rubriken   Press-gas, en ovanlighet men kan dock förekomma att folk får tag i, som jag själv, en liten gastub med stor patina som innehöll svavelväte, fick utröna själv men ack så enkelt om det funnits en rubrik där man bara slängt in frågor.
 Det är ju likväl ovanligheter som står högst i kurs.

nisse 8:
Tycker mig känna igen dig Kanon i ditt sätt att uttrycka dig i skrift, men jag tänker inte avslöja vad jag tror utan bara önska dig välkommen hit ::)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion