Författare Ämne: Här är skönt!  (läst 10305 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Här är skönt!
« skrivet: tor 7 aug 2008 22:11:57 »
 På andra forum finns det en massa troende, tyckande osv. Hur  dassigt något än ser ut så blir det jättegammalt.
 Där är nästan ingen som förstår sig på det konsnärliga från förr, vet ingenting, tror att alla "efteraningar" som fått en nagg är urgamla trots att den som gjort dom inte haft en unc av konstnärlig läggning från förr.
 Det finns ju några undantag men dom dränks i floden av tyckare utan den konstnärliga känslan.
 Här är ett fat från 1935 eller något åt det hållet, ingen pisseNisse som gjort det, trots att det är en efterapning.
 Det är ju bra när alla får yttra sig men det tar på krafterna, man blir på något vis urlakad.

 Faktum är att det mesta som visas upp hade platsat här eftersom det har den rätta åldern. Nu få vi hoppas att inte för många läser detta för då kommer Retro att explodera av överbelastning.

 Ada skulle kanske öppn ett forum för dom minder tronde, folk som inte har så stora förhoppningar.
 En anlednng till dessa forum där kreti och pleti får yttra sig är väl att framtida dossör hägrar, ju fler skallar ju mer pengar. Några andra skäl är svåra att föreställa sig.

Psst;

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #1 skrivet: tor 7 aug 2008 22:29:31 »
Numer gäller det att kombinera det sk_tgamla med lite yngre årgång, det är konst det. Köpte mina två första loppistalrikar à la 50-60-tal idag. Det står Uppsala Ekeby på dem men det kanske ni redan tänkt och trott. :-\

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #2 skrivet: tor 7 aug 2008 22:50:05 »
 Då sitter du i klistret riktigt nu!?
 En fördel här är att dom har en tydlig signatur så inga optimister dyler upp och tror dom är från medeltiden, ja en viss överdrift men man får förtydliga.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #3 skrivet: tor 7 aug 2008 23:03:26 »
Den stora "baktanken" med detta forum är att snacka om prylar, företrädesvis från art deco och framåt. Jag ser inte några monetära fördelar med det hela, jag har ingen butik... (reklamen till höger står kvar på intäkt 5 cent :) jag som trodde jag skulle få igen sånt som domännamns- och webbhotellkostnad... Jag räknar iofs kostnaderna till mitt nöjeskonto då loppis mm är min största hobby...) Inte är du väl sådan Kanon att du tänker att det alltid måste finnas en baktanke med allt  folk gör?

Den insiktsfulla tanken är jag med på att det är ganska mycket som man kunde säga platsar på Retro då det är så mycket stilmöbler t ex som producerats under 1900-tal som förhoppningsfulla arvingar gärna vill tro att det är antikviteter... nog vore det väl bättre att man insåg att farmor köpte det och det som pensionär...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #4 skrivet: tor 7 aug 2008 23:28:36 »
Att det inte är tanken på kulor i framtiden som hägrar är ingenting jag fattar och då menar jag inte kulor till någon Kanon, fast kanske, där dök det upp ett ljus.
 Mina erfarenheter är väl ytterst begränsade när det gäller hur folk tänker, Ada du har kanske en tanke som ännu inte ar bubblat upp under lockarna?
 Man har sett en del folk jobba gratis men där går också upp ett ljus rätt som det är.
Vad händer då? Jo dom slutar abrupt...pofff!!!!!!!!
 Tiden får utvisa, man förstår att uppgiften inte är lätt att genomföra.
Denne har full förståelse för en hel del, dock inte dess fiantropiska tankegångar som spirar "munledes".

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #5 skrivet: tor 7 aug 2008 23:44:47 »
Det är fortfarande att snacka prylar jag är ute efter :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #6 skrivet: fre 8 aug 2008 00:07:51 »
 Då vet vi det!
 Men nu får vi tänka oss in i framtiden, folk väller in eftersom deras optimism har falnat till tusen. Tvåhundrafemtiotusen på en kväll snackar så det står härliga till.
 Ja vad kan detta resultera i... varför inte en liten blygsam avgift eftersom folket vill snacka, givetvis reduceras antalet snackebröder och systrar till kanske fem tusen men likväl 5000* månatlig avgift på 50.-, låter inte helt fel i förhållande till den ringa arbetsinsats. Mina summor är högst diffusa men som exempel är dom ett rättesnöre.

 Nu traktar jag inte efter någon dusör för min framställan, man är generöst laggd i denna för mig  sena timma.

 Jag vill påpeka att just tjäna en liten slant genom forum är betydligt "skonsammare" än att stå vid en exenterpress dag ut och dag in.
 Så om inte Ada har någon tanke på att förkovra sig i kulor så har vi kanske en "pressad" Persson här som kan ta vid.

 Jag får säga att det alltid är lika kul att sia om framtiden, speciellt när folk inte tror så mycket och det gör dom inte ofta.

 Nu är bellen mied, man får tacka för en uppfriskande dag!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #7 skrivet: fre 8 aug 2008 12:34:17 »
Jag kan mycket väl tänka mig att det finns ett intresse för att köpa ditt svammel Kanon. Det svåra är bara hur du skall kunna förpacka det och distribuera det utan att det känns gammal. Kan man tänka sig att det går att konservera på burk? Får det lov att vara en ”svammelburk”? Jag tror att just i valtider borde efterfrågan vara stor. Kan se Maud Olofsson framför mig som står inför en hänförd publik av rollatorer öppnandes en burk innehållande ditt svammel Kanon.

Sverige är ett av världens politikertätaste länder. Kan du sälja ett par burkar till varje politiker så blir det många sköna kronor Kanon. Låt oss säga att vi har 250.000 politiker och du tar 100 kr per burk. Bara en burk per politiker ger 25 miljoner i din pung. Den summan är högst reell och ett rättesnöre för fortsatta beräkningar.

Beträffande det där med tro så tror jag att en välfylld pung är till för att tömmas och jag har absolut ingenting emot att ta emot innehållet.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #8 skrivet: lör 9 aug 2008 17:21:59 »
 Jag såg att att livet inte var helt enkelt på forum, man hade  problem ang. pressglas rubrikens vara eller inte vara?
 Då kom denne på ljusa iden, Ett minimerande av rubriker just för den oinsatte.
Stor övergripande rubrik " För den oinsatte."
 Arvegods, Billigt på loppis och Hittat i soprum. Dessa kejsare till rubriker förstår alla.
 Vill man riktigt komma ner under isen så borde det också finnas en "Köpt dyrt" rubrik, kan finnas en och annan självplågare.

 
 Forumet kan delas upp i "Ytterst försiktiga inköpare" och "Riktiga rajtan tajtan köpare", som inte ser på pengarna". Hade säkert blivit intressant att följa dessas förehavanden.
 Givetvis skulle nämda rubriker vara en första inkörsport

 
 Hoppas att det här inte är några större problemas rubrikmässigt, om ifall att så kan man väl komma med goda råd, vad sägs om rubriken   Press-gas, en ovanlighet men kan dock förekomma att folk får tag i, som jag själv, en liten gastub med stor patina som innehöll svavelväte, fick utröna själv men ack så enkelt om det funnits en rubrik där man bara slängt in frågor.
 Det är ju likväl ovanligheter som står högst i kurs.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #9 skrivet: lör 9 aug 2008 18:57:25 »
Tycker mig känna igen dig Kanon i ditt sätt att uttrycka dig i skrift, men jag tänker inte avslöja vad jag tror utan bara önska dig välkommen hit ::)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #10 skrivet: lör 9 aug 2008 19:17:26 »
 Jag tackar!

Riktigt det är jag som är den Heliga Birgitta!!!!!!!!!!!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #11 skrivet: lör 9 aug 2008 20:41:01 »
Då är jag sankt Göran med draken ;D

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #12 skrivet: lör 9 aug 2008 21:13:07 »
 Om man hade haft en spegel som på bilden här under så kanske den skulle fallit under pressglas om nu denna rubrik funnits och det hade ju varit fel eftersom det är en möbel men hur skall vanligt folk veta detta? Det är just däri som problemen ligger.

 En lösning är därför att inte ha rubriken pressglas, inte nu känna er pressade att anamma allt jag framkastar, ni stora hövdingar som  läsa detta.

 Jag vet att det inte är så populärt att se riktigt bra ting utav någon outgrundlig anledning, kan tänka mig att den lilla hjärnan på något vis blir ännu mindre och anser det som någon sorts skrytsamhet från visarens sida.
 Om någon skulle tycka "illa vara" så kan jag göra om den till "gips", är en kul grej så jag får nog göra det i förebyggande syfte.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #13 skrivet: mån 11 aug 2008 10:27:47 »
Jaha, jag ser att du visar din gipslampa från Albanien här Kanon.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #14 skrivet: mån 11 aug 2008 17:45:09 »
 Gips från Albanien kan gå rätt dyrt, har koll på läget, denna gick för 58322 pund.

 På tal om skönt så känns det verkligen gött att tillhöra kärnfamiljen.