Författare Ämne: Här är skönt!  (läst 13343 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Här är skönt!
« Svar #15 skrivet: mån 11 aug 2008 20:09:12 »
Ja, kommer inte du från Kävlingetrakten Kanon? Där har ni ju en Boterstaty på en bakgård. Är det du som finansierat den Kanon?

http://www.kavlinge.se/toppmeny/kulturfritid/konst/offentligakonstverk/dockanfernandobotero.4.511441921072817370a80003718.html

Annars så har jag kommit över en pilspets eller till och med kanske en kniv från stenåldern. Det vill säga 1 millioner år gammal och gjord av din kusin Kanon, neanderthalaren. Är det tillräckligt gammalt för dig Kanon? Du kan ta din nytillverkade Albanska gipslampa och stoppa upp den där den hör hemma.  Har du hittat några fler antika kamelskinnslampor på sista tiden föresten?

Psst;

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: mån 11 aug 2008 20:28:10 »
Några goda ord från den ”stygge” gossen.
Mödrar gör ständigt den förkrossande upptäckten att deras söner inte är änglar. Och fadern påminner ständigt omvärlden med: ”Min gosse är ej som andras”. De är de stackars svaga och dåraktiga föräldrarna i kärnfamiljen som åhörarna i smyg skrattar åt.
Herregud jag tror jag skulle kunna predika. ::)

Kanon

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: mån 11 aug 2008 21:32:14 »
 Det ser ju ut som en stenålders yarri.

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: tis 12 aug 2008 12:24:24 »
Det verkar vara från Yngre stenåldern och verkar vara från Stridsyxekulturen och ca 5.000 år gammal.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: sön 17 aug 2008 00:35:39 »
Ska det vara rediga doningar så ska det vara järngrejor! Järn-a mortlar och strykjärn! Kram Kanonplutten!

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: mån 18 aug 2008 21:40:40 »
Så trevligt Kanon att läsa dina åsikter,allt som retar Reggis roar mig,men en sak är viktig.....Jag har all respekt för Reggis kunskap för konst och antikt.

Kanon

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: mån 18 aug 2008 22:56:22 »
 Här håller vi oss till det folkliga än om det hade varit kul med en yarri i flinta.

http://www.youtube.com/watch?v=HOnNaWFRKGY&NR=1

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: tis 19 aug 2008 22:40:14 »
Jättetack för musik med Johnny Casch.........så himla trevligt med en av mina första idoler , men skulle även uppskatta en  låt av The Moonkeys..............Tack och Kram från mig!