Författare Ämne: Rätt lustigt.  (läst 2300 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Rätt lustigt.
« skrivet: lör 9 aug 2008 22:27:32 »
 Här blir det lätt för gamla ting och på andra forum är det för nytt, ja detta med nytt är naturligtvis en personlig åsikt från min sida.
 Om man nu är intresserad av antikt och stärvar efter ett forum med något sånär renodlad "antik" då undrar jag hur man kan släppa in sådana som bara frågar och nästan ingenting kan i ämnet, dessa som köper på loppis nytillverkat, är troende till tusen, grejor utan ett unc av någon som helst stuns som de flesta antika saker har.
 Är det kulor och mängd som eftersträvas då är saken klar men är det intresse för antikt enbart som styr så fattar inte jag hur vanliga "bönder" kan få tillträde.
 "Vanligt" folk blir aldrig antikintresserade så är det bara. Bara för att man fått i huvudet att samla på något så är det inte samma sak.
 Antikt är något speciellt som inte många förstår sig på.
Och till alla damer..........Antikt har inte med inredning av hemmet att göra i första hand utan det är en inneboende känsla för ett ting då man ser det och håller det i handen.
 Bara känslan och vetskapen om att man har just detta ting är mer än nog. Behöver inte passa in i någon speciell miljö.

 En analys skulle vara intressant eftersom man inte förstår. Hur tänker en st. Ada?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Rätt lustigt.
« Svar #1 skrivet: mån 11 aug 2008 10:25:22 »
Jag förstår precis vad du menar Kanon. Framför allt när det gäller antika åsikter och att leva i det förgångna. Ibland dyker det upp riktiga antikviteter och jag måste säga till dig Kanon att visst förstår sig folket på det. Är den antika personen bara tillräckligt känd så går personen hem i stugorna. Har det undgått dig Kanon att Carl Bildt är den populäraste regeringsmedlemmen? Är den någon som är nattstånden så är det väl Calle B. Folk älskar den som plågar dom. Nu är räntorna på väg upp tillsammans med inflationen. Det är Calle det. Vi minns alla hans ränterekord från 1992 på 500 %. Kan det vara så att Alliasregeringen nu i OS tider är ute efter ett nytt rekord. Fast dit är det en bra bit kvar men skam den som ger sig.