Allmänt > Fria diskussioner
Kära Retroister, dags att sätta full fart nu......
änglautanskor:
Idag har jag syltat mina gröna tomater ,samt gjort inläggningar av Chili med zuccinni,
I morgon ska jag ta vara på skörden av Havtorn, som i år överträffar mina förväntningar.
ada:
Ã…h havtorn! När vi firar jul i Finland får vi hemmagjord glass med kanelsmak med saftsoppa på havtorn till, skitgott!
Reseda:
17 liter lingon är kokta till sylt nu. Det är nästan hälften av vad som går åt/år.
60 liter äppelmos är burkat och klart för nerbärning i matkällaren.
ada:
Reseda, har du ett förslag på hur mycket av varje jag ska ta (bär, socker, vatten) om jag vill göra lingondricka? (lingon behöver väl inga tillsatser)
Jag fick i somras en hink med lock med fjolårslingon (kan närmast beskrivas som osockrade rårörda, står i kylskåpet) som jag helst dricker upp, det går inte mycket lingonsylt i detta hushåll.
JJ:
--- Citat från: Reseda skrivet tis 19 aug 2008 17:29:52 ---...Männen kan vara behjälpliga vid nedbärande av fyllda burkar till matkällaren.
--- Slut citat ---
Matkällare har jag ingen, däremot ett källarförråd. Men för några år sedan så blev det inbrott i ett antal - däribland mitt - och allt av minsta värde försvann. Det resulterade i att huvuddörren till källaren är låst och en källarvärd är utsedd. Skall man till sitt källarförråd så går det inte att gå dit när som helst! Vid vissa tidpunkter kan man gå till värden och skriva upp sig på en lista och be om att få låna nyckeln. Tänk om man hade lingon där och behövde till kvällsmaten - då får man vänta tills dagen därpå när källarvärden har jourtid...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion