Författare Ämne: Cigarrer  (läst 8336 gånger)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
Cigarrer
« skrivet: tis 2 sep 2008 20:37:24 »
 Supermodern lägenhet har dom,  att framhäva detta faktum är väl ett sätt att  underförstått få fram att deras grejor är riktigt gamla.
 Är det inte något fantasilöst att bara ha prylar från mitten av 1900-talet? Här har jag låtit fantasin flöda. Får det vara ett bloss? En cigg i den storkeken varar ett tag.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Cigarrer
« Svar #1 skrivet: ons 3 sep 2008 23:51:41 »
Köpte en jättecigarr på utlandsresa för några år sedan. Tjusig förpackning, men cigarren var fylld med papper. Uppdagades först på nyårsafton  >:( ::)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #2 skrivet: tor 4 sep 2008 06:39:39 »
Delade upp detta ämne då det började gå åt ett annat håll...

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #3 skrivet: tor 4 sep 2008 10:50:18 »
Ja med tanke på vårt i universala mått mätt korta liv, en knappt mätbar tidsenhet med kosmiska mått som måttstock. Då är 50-60 års spännvidd på inventarier att betrakta som samtida. Därför håller jag helt med dig Kanon. Här pratas det om stilblandning från olika tidevarv. I stort sett så är det ur ett kosmiskt perspektiv omöjligt att genomföra en sådan blandning. Därför är det helt stilenligt att blanda allt. Sen om det passar ihop eller inte är en annan fråga.

Det senaste inom detta område är att möblera efter sin klädsel. Då är det främst färgerna på kläderna och annat som skall synkroniseras. Fast det gäller att ha ett gäng med glada flyttgrabbar i garderoben som snabbt kan möblera om i samband med klädbyten. Man kan för övrigt förvara flyttgrabbarna i sängen också om de uppfyller vissa krav.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #4 skrivet: tor 4 sep 2008 17:09:39 »
Det senaste inom detta område är att möblera efter sin klädsel. Då är det främst färgerna på kläderna och annat som skall synkroniseras. Fast det gäller att ha ett gäng med glada flyttgrabbar i garderoben som snabbt kan möblera om i samband med klädbyten. Man kan för övrigt förvara flyttgrabbarna i sängen också om de uppfyller vissa krav.


Jag kom att tänka på en bekant till en bekant till mig som har allt i lila.... lila kläder, handväska, bil samt möblemang med tillhörande textiler.
Hon behöver ingen flyttgrabb när hon byter kläder, för hon äger bara lila...
Inte alltid som det lila passar ihop tyvärr, så hon kan se lite komisk ut... vilket hon inte alls verkar bry sig om!  ;)

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #5 skrivet: tor 4 sep 2008 21:54:20 »
 Jag har ibland undrat över hur  dam med stor hylla möblerar, hur det kan påverkar möbleringen?
 Man kan tänka sig att stolar och mindre möbler då blir uteslutna ur sortimentet eftersom dom  inte kommer i blickfånget på nära håll?

 Ett exempel på genomtänkt rubrik eftersom JJ är synsk och i förväg visste att det skulle dyka upp en cigarr. Cigarrer har vi ännu inte skådat men vänta bara dom kommer.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #6 skrivet: tor 4 sep 2008 22:13:04 »
En dam med stor hylla står pekar på grejorna som ska flyttas, hon har en antingen stor eller liten man som springer runt och flyttar.
Då kan kvinnan med hyllan stå på lite avstånd så att säga och se även de lite lägre och mindre möblemanget! Lätt som en plätt!

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #7 skrivet: lör 6 sep 2008 20:08:55 »
Känner mig lite frågande angående damen med en stor hylla?
Anses denna stora hylla , likamedes med damens bröstmått, eller menas den stora hyllan som en möbel?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #8 skrivet: sön 7 sep 2008 01:03:38 »
Lila som färg på kläder kallas "sista chansen", då man går på lokal.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #9 skrivet: sön 7 sep 2008 09:50:59 »
Haha, hurdå? Är det för att man skulle vara desperat och klär sig i starka färger för att sticka ut bland panelhönorna? (jag ser framför mig en kvinna i kort rött hår i lila långkofta och plyschbyxor, som ser ut att ha alldeles för starka åsikter, för att män ska bli intresserade -om de inte är desperata :) om man nu ska tänka lika klickeartat som fulla människor på krogen kan göra -inget illa ment om någons klädstil)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #10 skrivet: sön 7 sep 2008 21:01:44 »
Ja det är helt korrekt Kanon, stor hylla, stora möbler och naturligtvis krävas då stor cigarr. Tänker på en stor man, nämligen den förre amerikanske presidenten Clinton. Han kunde konsten att hantera två cigarrer samtidigt. Det var inte nog med det. Han kunde också bjuda damer på båda cigarrerna samtidigt. Många har undrat hur det gick till men jag vet.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #11 skrivet: sön 7 sep 2008 22:42:02 »
 Tur han inte bjöd på en hel låda för där kan ju vara 50 st.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #12 skrivet: sön 7 sep 2008 22:56:39 »
 Vet ni om att cigarr har basisk tobak i förhållande till cigarett tobak? Det är en anledning till dess välgörande effekt mot svampangrepp. Släng Pavaryl långt in i afton sången och tag en god cigaaaar, För det är ni värda!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #13 skrivet: mån 8 sep 2008 20:53:41 »
Tack Kanon. Var tidigare rökare men jag rökte cigariller till vardags på grund av tidsaspekten och cigarr på icke arbetstid. Jag valde dessa basiska produkter just av hälsoskäl men framför allt för jag var, som du mycket riktigt påpekar, värd det.

Mitt största problem var lukten. Det var flera gånger som jag stod i en hiss och jag såg hur övriga i hissen undrade varifrån cigarrdoften kom. De kunde absolut inte tänka sig att den kom från mig. Jag såg definitivt ute ut som en konsument av dylika produkter.

Fast nu är jag frälst och har lämnat detta syndiga cigarrökande bakom mig. Nu är mitt enda njutningsmedel att i bön få tillbe vår Herre och hans enfödde son, Jesus. Även Maria kan få sig en och annan harang till livs från mig när jag i tungomålstal svamlar.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Cigarrer
« Svar #14 skrivet: mån 8 sep 2008 21:13:29 »
 Omgivningarna var alltså inte så hemma i den danska vanan där var och varannan rökte cigarr.