Teknik & mekanik > Ljud & bild
Radiogrammofon med barskåp
Anja:
Tack för info., Errka. Kul att veta vilken tidsperiod den hör hemma i.
Kvasthilda:
Vilken härlig tråd! Och dessa radiogrammofoner. Suverän kombination med barskåp.
Stenkakor... :-[ När jag flyttade för tolv år se'n slängde jag en stor bunt. Hur kan man vara så korkad?
Errka:
--- Citat från: Kvasthilda skrivet fre 12 okt 2007 16:17:21 ---Vilken härlig tråd! Och dessa radiogrammofoner. Suverän kombination med barskåp.
Stenkakor... :-[ När jag flyttade för tolv år se'n slängde jag en stor bunt. Hur kan man vara så korkad?
--- Slut citat ---
Kvasthilda, du är inte korkad! Inte mer korkad än alla andra som slängt massor med roliga stenkakor...
Visste ni att Anders Eldeman (som har Melodikrysset på P4) äger mer än 100000 stenkakor!!
Karln born dessutom i lägenhet... Hmmm...
/Errka
JJ:
Stenkakor har jag inga, men ibland köper jag sådant här på loppisar. Har nog 100 singlar från 50/60-tal som har kostat 1-5 kr/st. Hittade en gång ett tiotal gamla Elvissinglar för 3 kr/st - inte för att jag är någon Elvisfantast, men det var snygga omslag!
Errka:
JJ, visst är det väl kul med grammofonskivor överhuvudtaget?
För mig kan det räcka med ett läckert skivomslag med dassigt innehåll än tvärtom...
Färgade singlar var ju populärt en period. Själv har jag bara en; April April med Lill-Babs... I gott skick. Mysig låt från förr...
/Errka
PS. Nu har jag hittat min 19:e och kanske 20:e radiogrammofon! Den 19:e är betald och står kvar i Stockholm. Det är en Luxor President med trådspelare och grammofon. Från 1955-56. En modell jag letat efter.
Den 20:e skall bli min i morgon på auktion, har jag tänkt mig. Det är också en Luxor. Vi får de vad den kostar...
/Errka
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion