Teknik & mekanik > Ljud & bild
Radiogrammofon med barskåp
ada:
Då hade jag fel :) kände på mej det lite när jag såg hela tavlan i bloggen, Anders Sköld har inte så mycket vass i sina vattentavlor för det har vi inte (så mycket av) på västkusten, men annars finns det mycket likheter http://andersskold.se/
Anja:
--- Citat från: Errka skrivet sön 30 sep 2007 12:21:54 ---Visst är högtalaren snygg! Passar bra i hörnet tillsammans med de andra prylarna.
--- Slut citat ---
Kanon! Ihop med det andra är den som "pricken över i:et"; med andra ord, perfekt! :) Tack för bilderna. Jag njuter och är avundsjuk. :P
JJ:
Måste hålla med om att det mesta ser väldigt trevligt ut på bilderna! Jag har ingen radiogrammofon själv men vär en fristående gammal grammofon som är ursnygg - bild kommer ikväll.
Tar det inte upp en väldig massa plats att samla på radiogrammofoner? Jag kanske skulle kunna ha plats med en i min lägenhet - man bör nog ha hus med detta intresse.
JJ:
Glömde påpeka att bloggen var väldigt snygg rent typografisk! Jag hade lite planer på att utbilda mig till grafisk formgivare ett tag, men det fick jag lägga ned. Sökte till HDK där de hade 16 platser - och 900 sökande...
Chicaboom:
Snacka om ultimat partymöbel, musik och barskåp i ett! Och kul att du också samlar skivor Errka. Någon speciell typ av musik? Själv samlar jag på både singlar och LP med garagerock och beat från senare hälften av 60-talet. :)
Vad gäller radiomöbler kan jag bidra med lite bilder på min egen, inköpt på loppis för 200kr vilket jag själv var väldigt nöjd med. Jag vet ingenting om gamla grammofoner men trevligt nog har jag alla papper med den! Enligt bruksanvisningen för själva radion är det en Blaupunkt av modellen Zanzibar, typ 5999. Jag kan inte hitta något årtal någonstans, men rent utseendemässigt skulle jag gissa på sent 50-tal. Någon som har bättre koll kanske vet mer specifikt? Den funkar i alla fall helt perfekt och har jättetrevligt "varmt" ljud.
Till höger finns en skivspelare (och emellanåt en katt ;)). Till den finns också en bruksanvisning (skivspelaren alltså, inte katten) samt någon sorts mall som jag tror att man ska använda om man vill såga ut en plats till den i sitt skåp...? Skivspelaren är i alla fall en Garrard, men jag kan inte hitta något årtal i den bruksanvisningen heller.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion