Glas > Övrigt och okänt ursprung
Snoddas??
engelsson:
Mina stora snoddas har fått småsyskon ;) hittade dessa mindre glas igår..i bakgrunden syns de större glas vi avhandlat här under rubriken Saftglas av Sarpaneva.. glasen är identiska förutom storleken.. Glasen på nedre bilden hittades samtidigt de är inte likadana i botten som de färgade
ada:
Nu tror jag faktiskt att du ska ta och fråga Gullaskrufexperten alla kategorier, Raoul Karlsson, han finns på PES, så lägg ut bilderna där (han har svarat här när det var öppet för gäster att skriva, men har inte startat medlemskap sedan vad jag kan se). Jag tror nämligen att det här kan vara en fråga om att sålla ut kopior från "original-snoddas", och han sitter nog på uppgifter om sådant.
engelsson:
Ok tack för tipset..jag ska göra så. Det börjar bli många snoddas,eller vad det nu är, här hemma nu :D ungarna gillar dom så de används flitigt..
ada:
De är nog bra att hålla i och trevliga att dricka ur. Det lilla barn (188 cm?) jag har kvar hemma, dricker nästan uteslutande ur blå swedish grace-muggar, av den öronlösa sorten man kan välja som blodgivargåva. Varje gång en går i kras känner jag mej blodfattig... (= dyr vana när varje kostar 4,5 dl blod) Kan vara bättre med loppisfynd då...
engelsson:
Aha du har en glaskrossare av format hemma ;D mina hemmavarande barn är två flickor på 14 o 16 som vuxit ur den ovanan..men för några år sedan när alla mina telningar bodde hemma..ja då var det Ikea glas som gällde..vågade inget annat..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion