Författare Ämne: BILBRÄNSLE-PRISET???  (läst 10234 gånger)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #15 skrivet: fre 12 okt 2007 07:48:25 »
Stod ju i tidingen idag om att det inte finns nån lönsamhet i att sälja bränsel och att macken i Östervåla ska lägga ned. Det finns många gamla fina mackar som står och förfaller och blir miljöskandaler istället för kultställen. Apropå mackar finns i Österbybruk två stycken, men när bruksare talar om dem vet ingen utsocknes vad de menar för de säger BP respektive Gulf om dem, det var några år sen....
Allt går.

kas

  • Gäst
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #16 skrivet: ons 17 okt 2007 23:04:40 »
Inget i tidningen idag, får ringa imorron och fråga om dom har kvar nån tanke, på att skriva om problemet med min extraordinära tank.. >:(

kas

  • Gäst
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #17 skrivet: ons 24 okt 2007 11:20:15 »
 Inget i motorbilagan idag heller, och inte tar dom kontakt tillbaka? ???

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #18 skrivet: tor 25 okt 2007 10:41:52 »
Min särbo från Närke satt och läste Motorbilagan jag hade med mig sist. Hans kommentar: "Vilka muppar, de skriver om våta drömmar (då var det Porsche), var är den seriösa journalistiken?" (Ett exempel bara som stöd för åsikten: "Risken att råka ut för en cykelolycka är tio gånger högre för en cyklist än för den som kör bil." Oh, yeah?
De kanske helt enkelt inte har kompetens att forska i problemet. Du borde kanske ha tipsat centralredaktionen istället?
Allt går.

kas

  • Gäst
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #19 skrivet: tor 25 okt 2007 19:17:46 »
 Jag funderar på att först åka ner med en uppmätt 20-litersdunk, genomskinlig, och fylla till tuschmåttet runt om dunken, så får jag se om jag får 22-25 liter. Det är väl en dj-a otur med nya motorvägen samtidigt i händelsen... Men visst är det bekvämare att skriva hemma på kontoret än skicka någon o kolla uppgifterna... Det var längesedan sverige slutade fungera!! PS. Kvittona finns hos mig.

kas

  • Gäst
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #20 skrivet: mån 7 jan 2008 00:13:48 »
Nu har jag äntligen testat bränslemängden jag köper! Tog en 30liters plastdunk och åkte upp till macken, och satte i kort, tankade 19,99liter! Men jag tror att ägarinnan såg mej! Kom hem och märkte för med tunn tuschpenna på 2 sidor, fyllde över i bilen...Nu kommer det roliga, jag fyllde med 1 liters mått och tratt 20 liter 2ggr. men var inte säker på att jag räknade rätt antal, då tog jag en 5 litersdunk och preparerade den med tuschpennan till 5 liter, då behövde jag bara fylla 4ggr. Det här blir värre ändå, Jag fyllde 20 liter och kommer inte upp till tusch-strecket! Jag skulle behövt fylla nästan 2 liter till, den här gången får jag ca.22 liter när jag köper 19,99 liter, va faan ska man tro? Jag tror att hon såg mej och har nån resetknapp under disken och fick panik...Kontentan av det hela just så här och nu är: Jag skulle inte kunna tanka i mer än max 38 liter i 42 literstanken! Priset var 12,50 l
Tidigare tankningar går att läsa om längre ner, lägg märke till priset tidigare, reellt ca 13,10 litern. ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #21 skrivet: mån 7 jan 2008 22:41:57 »
Väg en tub med kaviar "kas" så skall du få se. Det är jättestor skillnad mellan tuberna men ingen väger för mycket utan alla väger för lite. Med detta vill jag bara säga att jag tror dig. Vid några tillfällen har också har kunnat tanka mer än vad det skall gå i tanken. Blev förvånad men reagerade inte. Detta hände mig på den tiden då jag var Statoilkund. Men när Statoil blev ICA så slutade jag tanka hos dom eftersom jag bojkottar alla som utnyttjar barnarbete vilket ICA göra. ICA är dessutom lierat med Fortum nu för tiden.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #22 skrivet: mån 7 jan 2008 22:45:55 »
Då ska jag sluta handla på Ica för Fortum är ena riktiga iglar......fyy >:(

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: BILBRÄNSLE-PRISET???
« Svar #23 skrivet: mån 7 jan 2008 23:54:33 »
Då ska jag sluta handla på Ica för Fortum är ena riktiga iglar......fyy >:(

Passa er för fortum säger jag bara!!
Jag skrev under en intresseanmälan i ett köpcenter, och det hela slutade med att de två månader senare skickade ett erbjudande som jag ringde upp och tackade nej till (tar som tur är ALLTID namn och skriver tid på sådana samtal, och det var min absolut enda räddning, annars hade jag suttit med ett tvåårigt högt avtal hos fortum...) men helt plötsligt var mitt gamla elavtal hos annan leverantör avslutat ett par månader senare... det tog ett par månader att få rätt på det hela utan att behöva betala en krona för det till fortum, men med påföljden att jag fick sex månaders retroaktiv räkning från min gamla leverantör istället, många samtal hit och dit och även papper och underskrifter hit och dit, etc.

Går du förbi ett stånd med bra förslag om elavtal etc, så gå förbi. Stanna inte och vad du än gör, lämna INTE en intresseanmälan!!!!!!!!!!!!!!!!