Författare Ämne: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?  (läst 22488 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #30 skrivet: sön 18 jan 2009 17:57:49 »
Fast har inte du något med Viktisarna att göra Covallaria? Inte för att jag tror att du medvetet vilseleder folk men då är det du säger också i princip en partsinlaga. Deras program bygger ju mycket på dagens felaktiga kostråd även om de har börjat modifiera sig.


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #31 skrivet: sön 18 jan 2009 18:08:18 »
Jo, visst har jag det. VV:s program bygger helt på Livsmedelsverkets kostråd och evidensbaserade studier. VV:s råd ändras när nya vetenskapliga rön kommer, inte enligt tillfälliga trender, konspirationsteorier och resultat från försök som inte är långtidsstudier. Det är mycket på g inom VV just nu. Kul.

Jag tycker det är mycket intressant med fett- och kolhydratdebatten och det är bra när det nyasneras och spännande med nya upptäckter.

Det ska bli väldigt intressant att se i vilken riktning SLV:s nya näringsrekommendationer går.
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #32 skrivet: sön 18 jan 2009 19:02:11 »
a, Socialstyrelsen har ju sparkat några av sina mest partiska experter finansierade av Coca Cola och Unilever. Men tyvärr fortfarande går man i industrins ledband.

Jag är inte vidare nojig men just när det gäller det här med kostråd så är det något lurt. Kan bara konstatera att de råd vi har idag bara leder till ökad fetma och diabetesexplosion. Andelen feta ökar, varför det om nu dessa kostråd är så bra? Nej här är det något lurt och jag har sett många ”bevis” på konspiration just i den här frågan.

Det är så många som har satsat sitt huvudet  på det här och vars försörjning bygger på dessa felaktiga kostråd.


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #33 skrivet: sön 18 jan 2009 19:07:16 »
ni får släppa detta nu för inget nytt tillförs diskussionen

nån annan med nyårslöften som håller, som spruckit?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #34 skrivet: sön 18 jan 2009 19:50:30 »
ni får släppa detta nu för inget nytt tillförs diskussionen

nån annan med nyårslöften som håller, som spruckit?

Vad tråkig du är nu, Ada... Får jag inte ens berätta om när jag var med i viktväktarna en period men fick gå ur för att jag gick upp för snabbt i vikt?

De första veckorna motiverades jag till att fortsatt följa deras program och min viktuppgång varje vecka berodde på

a; kroppens motreaktion för att jag började äta regelbundet (mitt störtsa problem är att jag äter väldigt oregelbundet, oftast en gång om dagen, jag äter dagens första mål när familjen äter kvällsmat för det mesta, jag vet, inte bra alls. Men jag väger upp detta med ett par kannor kaffe om dagen, som tur är...  :-\).

b: för att jag inte skötte min kost, utan ljög för dem, för så måste det vara för INGEN går upp i vikt som följer programmet.

Efter några veckors medlemsskap och fem kilo UPP så bröt jag och återgick till min vanliga kosthållning. Måste säga att jag kan tänka mig att testa det mesta men inte viktväktarna efter detta misslyckanden. Ja, jag vet att de har ändrat sin forskning och matlistor och poäng och så vidare efter det.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #35 skrivet: ons 21 jan 2009 08:33:21 »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #36 skrivet: ons 21 jan 2009 09:53:41 »
 Vi måste försöka hjälpa Amerika, dom har en skuld på över 100 trilljoner dollar.
Det förstår man ju att en lille vit lögn skadar inte.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #37 skrivet: ons 21 jan 2009 13:51:33 »
Jag bara påpekade att Con och Reggis valsade runt utan at komma nån vart Kikis.

Kanon har som nyårslöfte att betala statsskulden för stackars Amerika förstår jag :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #38 skrivet: ons 21 jan 2009 14:58:56 »
Nej Kanon är inofficiellt ombud för Coca Cola. Skulle alla människor i Sverige öka sin förbrukning av Coca Cola till 6 liter /dag så blir det ett bra bidrag till den Amerikanska ekonomin. Vi kan också stoppa i oss malda likdelar på Donken till frukost, lunch och middag gärna kombinerat med ett par extra liter Coca Cola så hjälper vi till lite extra. Och glöm inte, det är ett gott syfte bakom så ta i lite extra, lägg på lite transfetter i form av en munk.

För övrigt Ada så är det märkligt vad känsligt allt blir när det handlar om dessa felaktiga kostråd som vi matas med av våra myndigheter. Det är som sagt var många vars försörjning eller status hotas av sanningen i den här frågan. 

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #39 skrivet: ons 21 jan 2009 15:10:39 »
 En grillad kyckling med extra, extra mycket fett tack!   Och pommes?  Ja med extra fett!!!

 Något att dricka?  En stor fetto!   Och en sallad tack!  Ã… så hälsosamt!  Någon dressing?
 Fett!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #40 skrivet: ons 21 jan 2009 15:27:41 »
Näe reggis, det var ett tämligen intelligensbefriat trasig-grammofonskiva-syndrom med samma argument som i inläggen innan = död diskussion, jag påpekade om
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #41 skrivet: tis 27 jan 2009 10:31:40 »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #42 skrivet: tis 27 jan 2009 20:21:03 »
 Fettet börjar dallra nu när vi börjar valsa runt igen.

http://se.youtube.com/watch?v=mhYTOrz4FIY&feature=related

 Har you t... fått bättre ljud eller är det mina öron... eller datorn. Har blivit en jädrans kräm i förhållande till innan.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
« Svar #43 skrivet: tis 27 jan 2009 20:37:33 »
 Här har vi den välsjungande som endast kunde sjunga då hon hade en tio kilos tyngd i varje hand.
 Hennes nyårslöfte var att aldrig spilla en droppe.

 http://se.youtube.com/watch?v=RZSSwnXMdig&feature=related