Allmänt > Fria diskussioner

Folk stjäl från min butik :(

(1/6) > >>

Wanja:
Vad trött jag blir. Vi har råkat ut för flera småsnatterier, då har det handlat om nå'n teakbricka, Mon Amie-gräddkanna, kobrapackning och lite annat smått och gott, men nu börjar jag faktiskt bli lite ledsen. I helgen försvann ett "Fiorella"-fat av Atterberg och igår försvann ett stort Domino-askfat... Känns jättetråkigt, jag vill ju kunna lita på folk. Om det nu är en kleptoman så tycker jag hon/han kan hålla sig till att snatta på stora varuhus som har råd med förlusten istället för att sno från butiker som kämpar för att överleva... Vad göra? Varularm känns inte kul att behöva skaffa, dels pga kostnaden men mest för att det ger signaler om att vi misstänker våra kunder för att vara ohederliga...
Om du som råkat få med dig sakerna ser detta, snälla, ställ dem någonstans i butiken nästa gång du är inne så glömmer vi det hela... Jag lovar att titta bort.

kikarbara:
sorry to say, men det är inte helt otänkbart att det är den du misstänker minst.
Jag hade några helt sanslösa situationer.... till sist ser man ett mönster.

Reggis:
Det här tycker jag är sorgligt. Folk som inte klarar av förtroendet att få gå runt och titta utan att stoppa grejer i fickan. Jag har så svårt och förstå hur man kan ha saker hemma som man vet är stulna. Jag skulle inte klara av att dse på dem.

Wanja:
Vi blev rätt under isen både jag & min pojkvän. Polisen inleder ingen förundersökning när det handlar om så pass låga värden. Det var ett par killar inne och handlade och en av dem stod och höll i Dominofatet, jag hade velat komma i kontakt med honom för att fråga om han ställde det ifrån sig på något konstigt ställe och kanske såg någon plocka upp det, men det enda jag har är hans kortnummer från betalterminalen och banken får inte säga vad han heter.
Det kanske låter fånigt, men i och med att butiken är vårt skötebarn och vi ständigt har kniven på strupen för att få det att gå runt så känns det faktiskt mer eller mindre som våldtäkt  :'(

Reggis:
Ja och sen besvikelsen att inte kunna lita på folk. Det är nog det värsta då det kan leda till att man blir misstänksam.

Jag har sett extrema saker. I en antikaffär jag var i var det en person som försökte stjäla två stora kandelabrar och stoppade dem innanför sin skinnjacka. Jag trodde inte mina ögon, det var jättekandelabrar med kristallhängen, värde runt 30.000 kr.  Jag varskodde affärsägaren och killen såg att han inte skulle komma ut. Då dumpade han dom under en soffa fick jag höra nästa gång jag var inne i affären. För först hittade ägaren inte dem.

Du får skaffa en webbkamera och sätta upp en dekal att du har en sådan, det skall hjälpa enligt polisen. Det är inte så dyrt då det är inomhus. Totalkostnad högst 15.000-20.000 kr.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion