Författare Ämne: ligger lågt  (läst 4466 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
ligger lågt
« skrivet: fre 20 feb 2009 17:16:02 »
Håller på med flytt just nu och ligger lite lågt, jag läser dock mellan varven. Kommer att helt lysa med min frånvaro då dagens tekniska under inte sträcker sig till snabbflytt av bredband så från och med den 28 kommer jag att vara utan uppkoppling i tio VARDAGAR... Scheisse, jag vet inte hur jag skall klara så lång tid utan allvarlig abstinens. Trodde ärligt talat att jag skulle få hybris när jag fick detta chockbesked.

Jag slänger och slänger och slänger (eller skickar till loppis det som är värt att skeppa vidare förstås) just nu så SNART kan jag börja springa på loppis igen för att handla nytt gammalt bröte. Det skall bli sååå jäkla sköj.  ;D
Gav mig själv shoppingförbud för några månader sedan och jag längtar efter att få gå på fyndjakt igen. Det vi tar med oss kan jag nästan räkna på en hand och det känns... befriande!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ligger lågt
« Svar #1 skrivet: fre 20 feb 2009 17:19:16 »
Jag skall förrästen ge mig själv en lista att besvara framöver innan jag handlar:
*behöver jag den nu?
*tycker jag att den är tilltalande och vill ha den framme?
*Har jag en BRA plats till den?
*OM jag har tänkt sälja vidare, kan jag göra det med en gång?
*är det lönt?

OM jag inte kan svara ja på MINST två frågor så skall jag lära mig att ha mig själv i kort koppel.
Tänk vad mycket bröte jag har släpat hem bara för att jag har tänkt "den kan nog vara bra att ha någon gång". eller "äsch här var inga roliga fynd, men jag kan ta den här så länge så jag slipper gå tomhänt härifrån". Det går helt bort framöver! Jag tänker bli rik på att INTE handla...  :D

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: ligger lågt
« Svar #2 skrivet: fre 20 feb 2009 17:38:57 »
Hjälp Kikis, du har blivit så klok att man nästan blir mörkrädd. Jag har också köpförbud just nu och längtar längtar tills det ska finnas nåt att handla för igen.
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ligger lågt
« Svar #3 skrivet: fre 20 feb 2009 18:22:26 »
Hjälp Kikis, du har blivit så klok att man nästan blir mörkrädd. Jag har också köpförbud just nu och längtar längtar tills det ska finnas nåt att handla för igen.

Jemenduuu, eller hur?  :D

Ser dock ljust på framtiden; två kottar håller på att ramla ur boet, bägge går ut gymansiet i vår och kommer att söka sig till andra orter. Så vi behöver inte alls bo såhär stort som vi gjort nu ett tag och kommer att spara massor VARJE MÃ…NAD bara på att flytta till mindre bostad i mer lagom storlek. Nackdelen med mindre är dock att man inte kan unna sig lyxen att släpa hem massa grunkor man inte behöver. Jag måste nog hitta en strategi att hänga upp mig på för att klara av det så jag tror att listan ovan får duga mest för att jag inte har något annat val...

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: ligger lågt
« Svar #4 skrivet: lör 21 feb 2009 19:08:06 »
 Adios Muchachos.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ligger lågt
« Svar #5 skrivet: lör 21 feb 2009 20:53:34 »
Adios Muchachos.
Du är ju en goding hela du, Kanon!
Ett sånt reglage skulle man ju helt klart ha haft i nacken så kunde man höjt och sänkt efter lust och förmåga.
« Senast ändrad: lör 21 feb 2009 20:55:05 av kikarbara »

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: ligger lågt
« Svar #6 skrivet: lör 21 feb 2009 22:09:35 »
 Och ligger man lågt så kan man skruva på.

http://www.youtube.com/watch?v=td8T6bXIwJ0&NR=1

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: ligger lågt
« Svar #7 skrivet: lör 21 feb 2009 22:34:26 »