Författare Ämne: retrodiskussioner hemma....  (läst 11167 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #15 skrivet: mån 16 mar 2009 22:21:13 »
Det jag funderar på är om de är av intressant formgivning som folk betalar för, för då kan en vinna-vinna-situation uppstå, han får rätt i att de inte skulle slängas, och ni  säljer och får en massa flis istället för platsbrist

Tja om man hade haft sån tur så hade det inte gjort något. Men det kan jag väl knappast tänka mig....

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #16 skrivet: tis 17 mar 2009 15:02:22 »
Nja, man vet aldrig. Det finns folk som tycker såna där monster är praktiska och sköna....

PS Jag har ett antal mögliga matkällare samt en kamera. Välkomna! ;)
Allt går.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #17 skrivet: tis 17 mar 2009 18:48:49 »
Det låter inbjudande Convallaria, näst intill oemotståndligt. Vad är det för mögel?, det är väl inte mjöldryga för då dyker jag upp som en raket.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #18 skrivet: tis 17 mar 2009 19:08:25 »
Mjöldryga, Reggis, var det inte det kvinnor förr i världen använde för att framkalla missfall?  ???

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #19 skrivet: tis 17 mar 2009 19:57:17 »
Nej det var det man använde för att förvandlas till häxa och åka till Blåkulla och ha sex med en djävul. Jag skiter i Blåkulla men att träffa en djävul på sex är jag intresserad av. 

Nej det är naturlig syra och det jag skriver om häxa stämmer också. Det var i samband med hallucinationer på grund av att mjöldryga uppstått i säden som kvinnor började erkänna att de varit i Blåkulla och häxprocesserna uppstod.   

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #20 skrivet: ons 18 mar 2009 00:20:13 »
"Man har sedan 1500-talet använt mjöldryga för att framkalla aborter och för att stoppa blödningar efter förlossningar. Alkaloiden ergotamin används fortfarande inom förlossningsvården samt i vissa andra moderna mediciner, bland annat i medel mot migrän."  Hmm, jag var nog inte helt ut och cyklade...men det var nog inte du heller, Reggis, vi har bara haft olika före detta liv.... ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #21 skrivet: ons 18 mar 2009 18:41:20 »
Kul Moses, det kände jag inte till. Jag kunde inte tänka mig att man kunde använda mjöldryga till det. Jag har nämligen prövat det vid några tillfällen och det är nog inget jag skulle använda för seriös medicinering. Det var mest ett färgfyrverkeri, surrealistiska förvridningar, döda ting fick liv samt superhörsel så man kände sig som stålflickan.

 

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #22 skrivet: tor 9 apr 2009 22:42:49 »
Jag ångrar nästan att jag har lovat visa bild. Har nu äntligen fått tagit en....  :-\ Och jodå, de är allt kvar. Min enda tröst är att sista ordet inte är sagt ännu.... och om inget annat funkar så finns det nog sätt att göra snurrfåtöljer obrukbara? Eller är de outslitliga?? ???

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: retrodiskussioner hemma....
« Svar #23 skrivet: mån 13 apr 2009 00:16:24 »
Ã…h, hu så ful! Kikis, de kan inte ens vara sköna, de där!
Reggis, jag vet inte jag, om det är mjöldryga. Själv sitter jag på Blåkulla nu och hallucinerar på grund av övermättnad på godis. Inget sex, bara påskägg till förbannelse.
Imorgon flyger jag tillbaka hem, till morötterna och salladsbladen.
Allt går.