Teknik & mekanik > Fordon
Nu går skam på torra land; det drar i min gamla raggartarm....
Fluxe:
- Vilka minnen... ;D
Jag var också i usabilssvängen, men åkte aldrig på raggen,
men minns att det förekom väldigt underliga bytet och försäljningar ibland! *He-He*
Min första jänkare var en Pontiac Firebird Esprit från 1975.
Bilen köpte jag 1979 av en son till en grisbonde, priset var kanonbilligt: 9.700 kronor!
- Detta för en bil som bara var drygt 4 år gammal...
Nu fanns det en baksida på medaljen, sonen hade kört bilen och skjutit motorn i luften, ett totalras mao.
Bilen hade han bogserat hem och ställt på gårdsplanen, nu hade det blivit vinter och massor av snö.
Bondgubben hade ledsnat över bilen som stod i vägen, så han hade helt sonika börjat tippa snö över den!
Så när jag köpt bilen, fick jag skotta fram den ur en stor snödriva, lasta den på ett bilsläp för vidare transport
till vår motorgård, där motorrenoveringen skulle äga rum.
Jag hade bilen i 2 år, och fick 23.900 kronor när jag sålde den.
Sen blev det en cheva, men det tar jag sedan.
/Lasse
Vince:
De e ju bara handla,banken har pengar =) Dock var som sagt priserna bättre förr,eller när man tänker efter allt va bättre förr ; D
Fluxe:
Hej Vince och alla andra!
- Dessvärre har priserna på många USA bilar skenat rejält...
En mycket god vän är ägare till denna Ford Mustang Shelby GT från 1967.
Bilen är i mint condition, här kan man kolla var priserna börjar, och slutar: http://www.cars-on-line.com/shelby.html
- Helt ofattbart, men bilarna får nya ägare...
:o /Lasse
P.S. För dig som inte är speciellt intresserad, 1 miljon är ingen ovanlighet, det finns betydligt dyrare också... D.S.
kikarbara:
--- Citat från: Fluxe skrivet tor 23 apr 2009 20:13:12 ---Hej Vince och alla andra!
- Dessvärre har priserna på många USA bilar skenat rejält...
En mycket god vän är ägare till denna Ford Mustang Shelby GT från 1967.
Bilen är i mint condition, här kan man kolla var priserna börjar, och slutar: http://www.cars-on-line.com/shelby.html
- Helt ofattbart, men bilarna får nya ägare...
:o /Lasse
P.S. För dig som inte är speciellt intresserad, 1 miljon är ingen ovanlighet, det finns betydligt dyrare också... D.S.
--- Slut citat ---
Hm, vad kan det vara... 1983-84? En god vän köpte en mustang -73:a som vinterbil -(det är ju inte något sådär jättespeciellt med dem egentligen, så jag förstår inte prisutvecklingen?) *hukar* och jag tyckte nog då att han gav ett överpris, då han faktiskt gav hela 14,500:- men det är klart, då var det nya vinterdäck med.... och den var rostfri. Tror han grämer sig över att den inte är kvar.
(editerade priset ett litet snäpp uppåt, var ju tvungen att ringa och kolla upp om jag mindes rätt).
kikarbara:
Opel Manta... är väl också en sån vardagsbil som blivit lite mer kultförklarad. Vi hade några stycken. En gul, en orange, en blå och en mattsvart minns jag någonstans i bakhuvudet att jag har kört med under årens lopp. Kan dock varit den blå vi målade om till mattsvart... (eller vi och vi, det var exet som stod för lackering och lagning förstås). Alla bilar som gått passerat under de arton år vi levde ihop, är inte helt klara i minnet om jag säger så, det var några stycken *understatement*.
Men då var Mantan en slit-och-slängbil, som man kunde köpa för en femhundring, om man hade tur kunde man fuska den genom besiktningen något år, och sen skrota när den var färdig.
Idag skulle jag faktiskt vilja ha en sådan igen. Gääärna en orange. Faktum är att det är pigga små stackare. Länge sedan jag såg en på vägen när jag tänker efter, men det är inte så konstigt kanske, för de rostade febrilt. Fast det hade förstås varit roligt att hitta en i hyggligt skick eller som gick att göra iordning...
*skratt* Det här var under den tiden jag körde med rattmuff minns jag. I fårpäls. Hade en långhårig lila som kom bort, så jag fick gå över till vanliga ulliga kortpälsade beiga efter det.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion