Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar
Loppisar i Uddevalla
ada:
--- Citat från: Bjoernj skrivet lör 24 apr 2010 13:29:18 ---Som nyinflyttad i Uddevalla är den här tråden guld värd, bokstavligen!
Jag är dock lite förvånad över att inte ha hittat några av alla de där små "hobby"-loppisarna som man hittar strax utanför de flästa städer. Har jag letat dåligt, eller är det ont om sådana här i Uddevallatrakten?
--- Slut citat ---
Får svara på hobbyloppisfrågan för sej: Jag har inte sett några tyvärr, men det är värt att titta i Bohusläningen för det annonseras om någon ny loppis, annars bakluckeloppisar t ex
rockinbones:
Som boende i Vänersborg får man ju ta en tur till Uddevalla någon dag ser jag efter att ha läst denna tråden :)
Mvh Tommy
kikarbara:
Inte uddevalla men inte långt ifrån. Besökte Second-hand i vänersborg igår.
Turistbyrån ställde tyvärr förväntningen högt när de andaktsfullt påtalade att man behöver gott om tid på sig där för att det är stort. (Tror de kallade det Erikshjälpen, men jag såg bara skylten med secondhand när vi kom fram).
Stort? Tja. Det tar nog en kvart att gå igenom det om man kikar noga mellan grejjerna på hyllorna, men stort var det då rakt inte...
Mitt första intryck var ändå att det var charmigt rörigt. Lagom loppisrörigt. Men den positiva känslan avtog något när jag frågade var handarbetsböcker fanns, om det fanns några.
"Där någonstans" och så pekade man mot bokhörnan.
Jag är nog lite bortskämd för på loppisarna hos oss finns böckerna inte bara "därnågonstans" utan de är sorterade i varje fall i förhållande till några fack-rubriker och skönlitteratur, och något loppis har även skönlitteraturen i bokstavsordning.
Tyvärr var antikvariatet vid sidan av stängt pg sjukdom, sades det. Det har jag större förhoppningar på nästa gång jag åker förbi. (om det inte är öppet imorgon för då skall jag nog en sväng till vänersborg igen).
Men jag kommer absolut att åka in en sväng dit igen när jag har vägarna förbi. Gjorde inga fynd. Föll för en stor italymärkt flaska och den fick följa med hem.
Edit: Det var inte erikshjälpen, det hittade vi igår. Tyvärr stängt så jag fick inte nöjet att kika in. Men antikvariatet besökte jag och .... DÄR hade jag kunnat gå i timmar. MYCET trevligt och välsorterat och böcker fanns det helt klart.
Retro-Tokig:
Nu blev jag definitivt sugen på en Uddevalla-sväng! Har bara varit på Pingstkyrkans och Auktionshallen... Men det var länge sen. Har hört talas om ett stort ställe i Tanumshede (tror jag...) Någon som varit där?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion