Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar

Loppisar i Göteborg

<< < (9/15) > >>

JJ:
Jag känner en kille vars tjej fick barn för ett par år sedan. De behövde en barnvagn och kunde få en Emmaljunga som var ett år gammal i nyskick helt gratis från en släkting, men köpte ändå en flång ny för 8.000 kr! De tyckte inte att det kändes fräscht med en begagnad barnvagn... De skulle inte heller kunna tänka sig att sätta på sitt barn kläder som har suttit på ett annat barn.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet sön  2 mar 2008 22:56:54 ---Jag känner en kille vars tjej fick barn för ett par år sedan. De behövde en barnvagn och kunde få en Emmaljunga som var ett år gammal i nyskick helt gratis från en släkting, men köpte ändå en flång ny för 8.000 kr! De tyckte inte att det kändes fräscht med en begagnad barnvagn... De skulle inte heller kunna tänka sig att sätta på sitt barn kläder som har suttit på ett annat barn.

--- Slut citat ---

Sådär tänkte min sambo när vi väntade lilleman. Han kunde absolut inte tänka sig en begagnad barnvagn... det tog jag ur honom illa kvickt måste jag ju säga...
Men det är ett vanligt tankesätt idag. Men jag tror självfallet på en förändring, inte minst börjar väl fyndadet av märkeskläder på tradera sprida sig som en våg.

JJ:
Idag jobbade vi halvdag så det blev några extra timmars letande i eftermiddags. Gick då förbi huset där Smyrnakyrkans loppis låg förut, och nu satt där en lapp som meddelade vart de hade flyttat. Ny adress är Ringögatan 3. Man får förmodligen åka till hållplats Frihamnen och knalla därifrån. Jag antar att öppettiderna är samma som förut, och i så fall Lördagar 10 - 13.

Jemmifer:

--- Citat från: JJ skrivet sön  2 mar 2008 22:56:54 ---Jag känner en kille vars tjej fick barn för ett par år sedan. De behövde en barnvagn och kunde få en Emmaljunga som var ett år gammal i nyskick helt gratis från en släkting, men köpte ändå en flång ny för 8.000 kr! De tyckte inte att det kändes fräscht med en begagnad barnvagn... De skulle inte heller kunna tänka sig att sätta på sitt barn kläder som har suttit på ett annat barn.

--- Slut citat ---

Hysteriskt! Vi hittade yngsta dotterns vagn på en liten second handbutik förra året (av en ren slump dessutom) såg den, tyckte den var jättefin. Emmaljunga mörkblå/rutig med beigt nallemönster inuti. helt komplett med både ligg- och sittdel, åkpåse, skötväska etc. 450 kr för allt!

Till saken hör att jag var inte ens gravid när vi köpte den men priset var bara för bra för att låta tillfället gå förbi.

Dottern som är snart 6 har fattat det fina med begagnade kläder, fina kläder som man (läs mamma) inte behöver betala massor för ergo man (läs mamma igen) kan köpa MÃ…NGA fler kläder än på Lindex, HM etc.

Hittade ett par strumpbyxor i strl 62-68 till lillskruttan för 5 kr i lördags på PMU, H&M tar 59-79 spänn för ett par nya som man max kan använda i 3 månader, skulle inte tro det.

kikarbara:

--- Citat från: Jemmifer skrivet tor 20 mar 2008 21:09:57 ---Hittade ett par strumpbyxor i strl 62-68 till lillskruttan för 5 kr i lördags på PMU, H&M tar 59-79 spänn för ett par nya som man max kan använda i 3 månader, skulle inte tro det.

--- Slut citat ---

Jag vet inte vad pmu är för något men jag tror att jag har tre eller fyra baljor fulla med strumpor och strumpbyxor, och mitt ord pris på dessa är 2:-  respk 5:- ord pris, när jag rear är det halva priset, en hel del är märkes. Så vill du ha en lot med strumpbyxor, strumpor eller en fyndlåda med kläder för en spottstyver så kan du bara säga till... jag drunknar i det!

Vi tömde babyavdelningen för ett par veckor sedan för att packa upp nytt, (gör det fyra gånger om året, utöver att jag alltid packar upp nytt och hänger ut) och vi räknade dessa, det var ett par tusen plagg sammanlagt. Jag drunknar i kläder...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion