Allmänt > Fria diskussioner

Internetfrågan

<< < (2/4) > >>

ada:

--- Citat från: brodertuck skrivet mån 22 okt 2007 13:32:11 ---Står det någonstans vad som skall levereras som minimum?
Hos Telia står det ju bara typ UPP till 8Mb, någon nedre gräns anges inte vad jag sett.

--- Slut citat ---

det borde i alla fall vara minimum t ex 2 mbit då, om det är klassen nedanför, och stadigvarande på t ex 4 vore ju inte särskilt sympatiskt heller

brodertuck:
Dumt. >:( Jag trodde jag kommit på något listigt :) Hade ju varit praktiskt att ha en dator vid sidan som man bara laddar ner på.

kas:
 Hur som helst så varade glädjen i 1.5 tim. man blir förbannad till slut, och sitter o gormar på sig själv...
Frugan kommer hem o ringer supporten, då säger dom att kolla t-jacket, OK, får väl göra de då, jag har ju gjort allt annat så...Skruvar o grejar,ingen ändring, men så lägger jag till 2 bleck som ska vara läge ifrån, fungerade faktiskt på 8-Mbit, sen har fanstyget gått hela tiden med toppar på 21 Mbit enl Tp-test! Nu blir det otroligt spännande att se fortsättningen, Men man bryta ihop för mindre!!
Hur har jag kunnat sända så många bilder i (rätt felläge) o jag är ju minsann inte den som använder PCn mest? ???   

kas:
 Svarar mig själv...Jag har dragit om hela telefoninstallationen i huset när vi köpte första pcn. så sista jack blev första jack, så ska de va...Men nu har dom säkert gjort ett fel i telestation eftersom allting fungerar här hemma med felkoppling i jacket, de flesta är väl Teliakunder och de berörs inte, men jag har Glocalnet ända ifrån när Utfors startade och då gör väl Telia allt för att underlätta för konkurrens i vanlig ordning...Nu är det nog så att detta kommer att funka en tid tills nåt "ägg" kommer på att så ska väl det  ;Dinte vara, men då vet jag att blecken ska kopplas ifrån igen, den som lever får se!

Anja:
Jag kollade vad som står i avtalet med Tele2. Vi bor på landet och fick erbjudande om ADSL för något år sedan. "En uppkopplingshastighet på upp till 8 Mbit/s. Men med en liten asterix (*): "*Kapaciteten är från 512 Kbit/s och upp till 8 Mbit/s beroende på avståendet till telestationen."

Det innebär att jag betalar samma summa pengar/månad oavsett hur bra/dålig hastighet/kapacitet jag kan använda.

Hur stor skillnad är det på 512 Kbit/s och 8 Mbit/s?

Har jag blivit lurad? Man ser bara (upp till) 8 Mbit/s. Den andra texten som finns längst ner, i ett mindre typsnitt, och via en asterix missar man... I alla fall gjorde jag det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion