Artikeln från JJ var intressant läsning!
Jag tror dock att den etaljen med kanterna inte stämmer till hundra procent, jag har en liten vas som jag är väldigt säker på att den är Alsterfors, den har rester (gummering) från en Alsterfors-etikett, och är exakt samma färgnyans som övriga signerade PO Ström-vaser som jag sett, men den har en relativt rundad kant, jag skulle inte säga att den är slipad rund, men den är inte planslipad i varje fall. Det stod ju inget i artikeln heller om att POs vaser skulle vara planslipade, vilket jag tagit för givet fram till nu. Jag måste fixa en likadan signerad för att kunna jämföra vaserna, godset ska tydligen vara tunnare i Lindshammarvaserna. Jag har en kontakt med flera såna vaser som jag ska prata med för att se om jag kan få mer info!
Enligt artikeln så köpte PO Ström med sig formarna till sina produktioner när han slutade 1970/71, han sålde dem sen vidare men kom tydligen inte ihåg till vilket glasbruk (

). Han trodde inte heller att de kommit i produktion senare. Allt verkar lite märkligt tycker jag, men det blir troligen svårt att få fram mer information.