Författare Ämne: Hur ofta går ni på loppis/second hand?  (läst 4590 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« skrivet: ons 24 okt 2007 22:39:41 »
Jag går så ofta jag kan. Om jag inte jobbar över eller är på resande fot så blir det varje dag - så många ställen jag hinner till innan de stänger. Oftast blir det 2-4 ställen. På helgerna blir det gärna uppåt 10 ställen. Och kommer man tomhänt hem så känns det inte bra...
« Senast ändrad: ons 24 okt 2007 22:53:35 av JJ »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #1 skrivet: ons 24 okt 2007 23:25:09 »
Idag går jag nästan aldrig.  >:( Jag håller på att jobba ihjäl mig istället.  :'(

Men för några år sedan, när jag hade lite mer tid, spenderade jag 2-3 eftermiddagar/vecka och helger när det fanns något att besöka.

Även om jag skulle vilja göra som JJ gör (gå till 2-4 ställen/dag; och ca 10/helg) så har jag inte möjligheten. Det är skillnad på landsort och storstad. Jag snyftar igen! :'(

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #2 skrivet: tor 25 okt 2007 06:53:44 »
Idag går jag nästan aldrig.  >:( Jag håller på att jobba ihjäl mig istället.  :'(

Samma här tyvärr :(
Dock letar jag saker på nätet varje dag, mest på ebay och tradera. En sak undrar jag dock, hur lyckas man hitta så många loppisar att man kan gå nästan varje dag??? Ã…ker ni runt till olika städer då eller? Eller syftar ni mer på secondhandaffärer när ni säger att ni går så ofta?

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #3 skrivet: tor 25 okt 2007 08:02:46 »
Där jag bor finns Kupan, kommunnens återvinningsaffär, en fast loppis som är öppen lördag fm och bollkubbens loppis en gång i månaden, fast inte under sommaren. Man blir inte svett av att springa på loppis här ;D

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #4 skrivet: tor 25 okt 2007 10:32:01 »
En eller ett par gånger i veckan. Jag bor på landsbygden men har ofta ärenden till stan och orterna ikring och då tittar man in en snabbis där man hinner. Ebay och Tradera har jag däremot inget tålamod med. Datortiden upptar hursomhelst alldeles för mycket av mitt liv.
Allt går.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #5 skrivet: tis 30 okt 2007 01:07:21 »
Jag går upp på vinden, höskullen, magasinet, ner i källaren och bakre garderoben. Det räcker för att inse att det inte ryms mer junk i kåken. >:(

Spiffe

  • Gäst
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #6 skrivet: tis 30 okt 2007 13:15:14 »
Reseda, då kanske man kan komma o fynda hemma hos dig da??  ;D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #7 skrivet: tis 30 okt 2007 23:39:28 »
Spiffe, välkommen! Det finns fler än du som fyndat här  :o  1000 Tack för trisslotterna!!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #8 skrivet: tor 15 nov 2007 12:37:19 »
Jag måste nog erkänna att jag är en shopaholic och att jag shoppar i princip varje dag. Det behöver inte vara second hand utan det går lika bra med nya kläder, möbler och annat bara jag får uppleva känslan av att konsumera.

Ja sa faktiskt upp mig från mitt förra jobb för att jag skulle kunna shoppa hela dagarna. Jag hade helt enkelt inte tid att jobba och dessutom fanns det intressanta auktioner på vardagarna som man missade på grund av arbete, tvii.

Fast efter att shoppat i princip dygnet runt i drygt ett och ett halvt år så avtog intresset och jag började jobba igen. Nu tar jag bara en liten tur på väg hem från jobbet vid tjänlig väderlek. Men helgerna ägnar jag i stort sett till lika delar med shopping och sex. Somrarna är bäst för då kan dessa två aktiviteter samordnas. Det vill säga på väg mellan loppisarna kan man göra en lite avstickare ut i naturen och idka sitt andra huvudintresse i friska luften. Då känner man sig som en riktig frisksportare.


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Hur ofta går ni på loppis/second hand?
« Svar #9 skrivet: tor 15 nov 2007 14:54:49 »
Det låter nåt det! Är du ledig?  ;)
Allt går.