Författare Ämne: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???  (läst 9791 gånger)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« skrivet: sön 15 nov 2009 20:42:15 »
Hejsan
Undrar om nån vet vart man kan hitta sånna vita små plast tassar som ofta sitter på exemplevis stringlampor,string bordsben och andra string inspirerade föremål för att dom inte ska repa underlaget dom står på,går dom att få tag på nytillverkade i olika storlekar??

MVH Micke

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #1 skrivet: mån 16 nov 2009 11:15:40 »
Plast? Inte filtaktiga?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #2 skrivet: mån 16 nov 2009 12:23:28 »
Vince menar säkert de små droppformade avsluten på benen som sitter där från början. Jag har aldrig sett dem till salu separat, men en lösning är att köpa något i dåligt skick som har dessa kvar och sedan slita bort dem och byta ut.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #3 skrivet: tis 17 nov 2009 19:33:05 »
Vince menar säkert de små droppformade avsluten på benen som sitter där från början. Jag har aldrig sett dem till salu separat, men en lösning är att köpa något i dåligt skick som har dessa kvar och sedan slita bort dem och byta ut.

Precis dom jag menar.Jo det är väll en väg,oftast är dom ju borta på saker i dåligt sakick tyvärr  :( Har funderat på att köpa nån vit färgmatchande massiv plast stav typ nylon eller liknande och svarva egna,kan bli lite knepigt att få¨till droppformen i svarven bara hmm...

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #4 skrivet: tis 17 nov 2009 19:59:23 »
Vince, om du lyckas är jag spekulant :)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #5 skrivet: ons 18 nov 2009 01:47:20 »
Här kan det finnas http://www.nolato.com/index.jsp?id=379&lang=se  Annars tror jag att de har skapliga priser för att göra efter kundens önskemål, men det blir väl i så fall ganska stora volymer man måste köpa. Kanske en produkt för din butik, Wanja?

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #6 skrivet: ons 18 nov 2009 02:39:34 »
Tog en snabbtitt men hittade inget passande. Nu sitter jag med min pyttedator, så jag kan ju ha missat något =) Att specialtillverka tror jag kan bli ganska kostsamt och det lär väl handla om rätt stora kvantiteter. Vince, fram med svarven ;)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #7 skrivet: ons 18 nov 2009 18:43:52 »
Får ta och undersöka saken kanske,vill dra mig till minnes att nån sökte några mässingshållare/stöd till stringhyllor också för ett tag sen??Kanske kan ta en titt på det också.Ska höra runt lite.

MVH Micke

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #8 skrivet: ons 18 nov 2009 18:56:46 »
Jepp! det var jag som sökte sidostöd/knoppar till stringskåp.

Jag har ej gett upp utan genom min svärfar försöker jag få sådana gjorda av en mekanisk verkstad i Småland.

Jag kom på att det finns 2 olika typer av dem, dela där man har 1 på var sida och sedan en smalare (inte så vid) variant som används när man monterar flera skåp i rad, till denna kommer en skruv från vardera skåpet odh möts i sidostödet som har gängor från båda hållen.

/PM
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Morphos

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 72
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #9 skrivet: tis 24 nov 2009 14:56:19 »
Kanske går det att hitta något hos Ackurat: http://www.ackurat.se/web/Standardprodukter.aspx

Tror att det är något i stil med produkten med namnet ”UKBH” ni är på jakt efter...

mariak

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #10 skrivet: fre 11 dec 2009 10:00:32 »
Ett tips är att prova och kolla om du kan hitta dem eller ha någon hjälp av belysning sektionen på http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1150

Nisse C

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #11 skrivet: sön 13 dec 2009 12:16:44 »
Det finns en produkt som heter Plasti Dip som tidigare har sålts av både Clas Ohlson och Jula, men nu hittar jag den inte hos någon av dem.

Den är iallafall till för att doppa handtag till verktyg för att få en tjockare "gummiyta". Den borde också funka bra att ha som skyddsfötter till stringprodukter tycker jag. :)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #12 skrivet: mån 14 dec 2009 02:25:38 »
Denna menar du? http://www.meccona.com/index.php?l=product_detail&p=453 Hm, kanske kan vara värt att testa, men jag tror att det kan vara svårt att få snyggt... Hur tjockt lägger det sig?

Nisse C

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Vart hitta små plast tassar för ex. lampfötter i string???
« Svar #13 skrivet: tis 15 dec 2009 13:07:17 »
Jag hittade lite info på deras hemsida:

Citera
When following the directions, you can apply as many coats of Plasti Dip® protective coating as you like. In most uses 10-12 mils thickness is adequate (2 dip coats, 3-4 brush coats, 4-5 spray coats). Only in extreme cases or for aesthetic reasons is more thickness necessary.

10-12 mils blir, översatt till en begriplig enhet, 0.25-0.30mm. Ett par dopp så har man ju i alla fall skyddsfunktion på skiktet, men om man vill ha ett snyggt avslut kanske det inte passar så bra. (?)