Författare Ämne: Feta fransar är det som gäller!!  (läst 1782 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Feta fransar är det som gäller!!
« skrivet: fre 27 nov 2009 17:01:25 »
Oh jaaa, gurli hair, det vill hon ha. Plötsligt kom hon på vad som fattades i hennes liv. Det förklarar hennes stunder av plötsligt missnöje, hon har inge gurler i sitt hår. Visserligen brukar hon alltid få komplimanger för sitt hår. Att det har fint självfall, härligt blond färg, osv. Men det finns inga sådana där gurler som flickan i reklamen har i sitt hår.

Inte nog med det. När det gäller hennes fransar så har dom bara enkel volym. Nu hade hon sett att det fanns en mascara som gav fransarna dubbel volym, just det, ni läser rätt, dubbel volym. Visserligen är hennes fransar helt OK men inget är så bra att det inte kan bli bättre. Här gäller det att tänka som på en pizzeria: Jag vill ha extra av allt.

Missnöjd lägger hon sig ner på sin säng, stirrar i taket och tänker på hur mycket innehållsrikare och mer spännande hennes liv skulle bli med gurler i håret och dubbel volym på fransarna. Helt otroligt att hon kunnat leva hela sitt nuvarande liv utan att sakna detta. Tur att TV:n finns som kan upplysa henne om dessa livets nödtorft.

På radion hör hon hur en person, enligt Alliansens nya regelverk, måste ta tjänstledigt från sitt arbete för att vara sjukskriven. Jaha det var ju en ny inriktning på det här med arbetslinjen. Är det möjligen så att Alliansen nu anpassar sig inför valet. Hon undrar om detta gäller alla? Kan vem som helst ta tjänstledigt för att vara sjukskriven? Häromdagen läste hon en artikel att många människor blir sjuka av just arbete och mår mycket bättre när de slutar arbeta.

Fast nu åter till väsentligheterna som fransvolym och gurler i håret. Hon erkände öppet att hon var fåfäng och älskade när folk tittade på henne. Det fanns ingenting som muntrade upp henne mer än när hon såg en man vända sig om och titta på henne. Jo det fanns en sak, när de visslade efter henne. Ett slag var det ett gäng med byggarbetare som arbetade på hennes väg till arbetet. Varje morgon gav de upp en liten visselkonsert när hon gick förbi. Det tyckte hon om.

Hennes nuvarande kille träffade hon föresten på det sättet. Hon gick förbi en uteservering vid Centralen och där satt några unga män och drack öl. När hon gick förbi så visslade en av dem efter henne. Då gjorde hon något som hon inte gjort förut. Hon gick tillbaka, lutade sig över staketet som omgärdade restaurantområdet och sa: Ville ni mig något? Ja det visade sig att minst en av dem gjorde det i alla fall.

Nu hör hon på radion att grisbönderna vill öka egenkontrollen av sina gårdar. Hon är inte speciellt förvånad över det här avslöjandet om djurplågeri hos grisproducenterna. Men tror inte att det skulle hjälpa om de satte igång och kontrollerade sig själva mer. Det vore som att införa egenkontroll gällande hastigheten på vägarna. ”Oj nu kör jag lagligt, dags för kontroll.”

För egen del har hon slutat äta kött för länge sedan. Fast det är inte på grund av hänsyn till de stackars grisarna utan av helt egoistiska skäl. Det är helt enkelt inte nyttigt att äta kött. Man blir däst och går upp i vikt. Dessutom är kött cancerframkallande, något som myndigheterna hemlighåller för att skydda den osunda köttindustrin. Fast nu för tiden brukar hon vilja vara snobbig och även ange klimatskäl och djurhänsyn som skäl till att inte äta ox- och griskött.  Det är liksom lite inne och väcker en sorts dold beundran.

Jaha, det är märkligt vad tankarna åker runt när man bara ligger så här på rygg och filosoferar, från fransar till vanskötsel av grisar. Det var för övrigt länge sedan hon började sin bojkott av företag hon tyckte var oetiska. Det var just Scan, som är aktuella här, samt Arla och ICA som hon undviker så mycket det nu går.