Författare Ämne: Min ängel fryser!  (läst 11938 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Min ängel fryser!
« skrivet: mån 14 dec 2009 17:41:01 »

Ser ni hur min stackars ängel fryser på balkongen, burrr. Snart blir det kväll och då får hon sitta där i mörkret alldeles själv, stackars lilla ängel. Fast jag skall titta ut och säga hej någon gång under kvällen. Jag har också ställt två stora Colaflaskor på balkongen om hon skulle bli törstig. .

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Min ängel fryser!
« Svar #1 skrivet: mån 14 dec 2009 19:14:43 »
Coca-cola för att hålla värmen ???
Asså Reggis, du som vet vad en kvinna behöver. En flaska renat och en mansängel hade hon haft större nytta utav... Är gräset hon har bredvid sig åtminstone lite halogent?

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mån 14 dec 2009 20:59:26 »
Tänkte inte på det, bara. Men jag älskar Coca Cola och dricker det jämt när jag inte dricker sprit. Fast du har rätt min ängel behöver en pava Xanté och det har jag ställt ut nu.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tis 15 dec 2009 09:44:04 »
Är du nöjd nu då Kikarn. Två uppvaktande tomtekavaljerer och två liter Xanté, inte illa va.

Wanja

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
« Svar #4 skrivet: tis 15 dec 2009 10:19:19 »
Men stackars bängeln är ju redan ihjälfrusen och översnöad! Du skulle då inte bli någon bra livräddande sankt bernardsvovve!

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: tis 15 dec 2009 11:15:05 »
Hon är en snöängel som skall sitta i snö. Titta så söt hon är inbäddad i sin snöskrud.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: ons 16 dec 2009 16:19:53 »
Nu är ängeln helt översnöad där hon sitter på balkongen. Jag tror hon trivs.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #7 skrivet: ons 16 dec 2009 18:17:53 »
Jag är glad och jag är dessutom gladare än någonsin att jag lyckades att förmå dig att erbjuda ängel-pängel lite varmare dryck, än just Coca-cola och inte minst för att det var coca-cola. Jag har sjäv varit storkonsument av denna vara och jag har nu dyrt och heligt och offentligt igårkväll på rådhuspladsen i köbenhavn lovat att aldrig smaka en dropp igen.

Jag ber nu dig Reggis att höja handen och att uttala detta högt:
 "I, [name], with respect for crimes against people and the planet, from this day forward, for the rest of my living days will never, ever, drink Coca-Cola again until the Coca-Cola company ceases and entirely stops stealing the water from communities in India and stops union-busting in Colombia and ceases and desists entirely from relentless and absurd greenwashing like a 'bottle of hope."
http://www.treehugger.com/files/2009/12/letters-from-copenhage-never-ever-drink-coca-cola-again.php

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: ons 16 dec 2009 22:01:19 »
Nej men jag dricker Freewaycola lighy och inte Coca Cola. Tycker den är godare. Kommer jag aldrig att sluta med. Du talar till en person som druckit Cola till frukost sen hon var 5 år. Min salig far var en stor Coca Cola fantast så vi hade alltid backar med Cola hemma.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #9 skrivet: fre 18 dec 2009 10:25:24 »
Nej men jag dricker Freewaycola lighy och inte Coca Cola. Tycker den är godare. Kommer jag aldrig att sluta med. Du talar till en person som druckit Cola till frukost sen hon var 5 år. Min salig far var en stor Coca Cola fantast så vi hade alltid backar med Cola hemma.

Jag har är coca-cola-fantast och storkonsument, men går över till freeway-cola jag med som absolut är ett smakvärdigt alternativ till storsäljarna. En lidl-produkt men jag hittar inget om tillverkare?? Men alla produkter från coca-cola bannlyses här, misstänker dock att pepsi inte är något alternativ det heller...i det här avseendet.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #10 skrivet: fre 18 dec 2009 10:26:51 »
Solidarnost!

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: fre 18 dec 2009 12:39:46 »
Jag har druckit en hel del cola genom åren men har inte smakat på Freeway - måste in på Lidl idag och köpa. Godaste coladrycken jag har smakat är Pepsi-X som fanns i Sverige bara en liten tid tyvärr!

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: tis 22 dec 2009 12:25:36 »
Cuba Cola finns kvar men den är väl inte i toppklass direkt, även om den var den första coladrycken i Sverige när de blev tillåtna 1953. Coca-Cola kom först i Juli samma år.

Freeway Cola var klart godkänd tycker jag. Och bara en tredjedel av priset jämfört med ledande amerikanska märken.

prydnomannen

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: tis 22 dec 2009 14:07:52 »
Ett tag på 80-talet konsumerade jag något som hette RC-Cola, den fanns i 2 varianter, den vanliga och så en helt utan färgämnen, d.v.s den såg ut som sockerdricka, helt klar till färgen...
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: tis 22 dec 2009 14:42:27 »
Den är också amerikansk och heter egentligen Royal Crown cola.