Författare Ämne: Min ängel fryser!  (läst 11921 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Min ängel fryser!
« Svar #15 skrivet: ons 23 dec 2009 12:01:05 »
RC Cola finns fortfarande i Amerikanska södern. Det är en av de första Colorna som kom strax efter förra sekelskiftet. Vad jag vet så tillverkas den fortfarande i Georgia där den är den största Colan. Bolaget ägs numera av Dr Pepper. De var också först med light-varianten som var tänkt för diabetiker.

Den skall enligt uppgift även finnas i Sverige tillverkad av Kopparberg. Den fanns för några år sen i stapelbutiker. RC-Colan är en välsmakande Cola av ypperlig kvalité och tillhör utan tvekan de bästa. Fast det gör även Lidls Freewaycola som för närvarande är min favorit. Fördelen med Freeway är att den är välsmakande även i större förpackningar. Där har framför allt Coca Cola stora problem men även Pepsi har svårt att få till det i stora förpackningar. Det fanns en Coca Cola på 2-liters förpackningar som tillverkades i Tjeckien som var bra men den finns tyvärr inte längre på den svenska marknaden

En riktig outsider, som tyvärr även den försvunnit, var Springcolan som såldes i stapelbutiker i 3-litersflaskor. Den var nog den bästa Colan jag druckit som sålts i storpack.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Min ängel fryser!
« Svar #16 skrivet: mån 28 dec 2009 11:44:45 »
RC Cola finns fortfarande i Amerikanska södern. Det är en av de första Colorna som kom strax efter förra sekelskiftet.

Coca-Cola kom 1886. Menad som huvudvärksmedicin och kunde i början endast köpas i apotek. Ej kolsyrad i början heller.