Författare Ämne: God jul!!  (läst 4467 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
God jul!!
« skrivet: tis 22 dec 2009 12:24:46 »
Jaha, i övermorgon är det julafton och julefrid skulle man kunna tro. Men enligt kvällstidningarna kommer Ankornas krig att bryta ut i TV:n på julafton. Den traditionella Disneyfilmen med den koleriska Kalle Anka kommer i år att få konkurrens av en annan Hollywoodfigur, nämligen Fru Anna Anka.  Vem denna Anna är vet jag inte men vi får väl önska henne lycka till. För den där blottarankan, Kalle, den känner jag till och han är ingen höjdare så jag kommer att satsa på Anna Anka.

Rätt märkligt att Kalle Anka har kläder. Jag har aldrig träffat på ankor med kläder. Fast han har bara kavaj, inga byxor vilket gör honom till en blottaranka. Hur är det med Anna? Är hon helt näck eller har hon också dragning åt det där med blottande. Är hon näck så borde hon vinna de här ankornas krig. Hon är ju då mer lik en anka än den här blottarankan.  

Det hela får mig att tänka på vad julafton egentligen är, vad det är vi firar eller kanske hedrar. Inte är det ankor i all fall utan det är faktiskt Jesu födelse. Jesus föddes liksom alla människor naken. Kopplingen mellan Jesus och dessa ankor har jag tyvärr inte förstått. Fast detta ger mig en idé. Med tanke på det djurplågeri som är förknippat med grisodling så kanske vi skall gå över till att äta anka på julen.

På julafton samlas hela Svenska folket framför TV:n och ser på valfri Anka, Kalle eller Anna samtidigt som vi stoppar i oss från julbordet. I julbordets mitt står några helstekta ankor. Det skulle vara både dekorativt och en nationell egenhet. Kom att tänka på att det en gång i tiden serverades helstekt svan på julbordet, med fjädrar och allt. Det såg jag på Nordiska museet. Så det här med anka ligger liksom redan inom räckhåll för den svenska traditionen.

Efter Ankan så är det dags för Talibanen. I Sverige kallas Talibanen för Tomten. Fast egentligen så är Tomten en multikulturell hybrid av en judisk patriark, en extrem muslim eller Taliban som utför en kristen sed, att som de tre vise männen dela ut gåvor på Kristi födelsedag. De församlade har valt vem som skall vara Taliban/Tomte och nu kommer han, det är alltid en man, med sin säck med gåvor och säger: ”Finns det några snälla barn här? ” Alla församlade kommer att svara ett rungande ja, även gammelmormor. På julafton är vi alla barn.

Nu har ni lärt er något som de flesta barn inte känner till nämligen att Tomten bor i Kabul. När någon påstår att Tomten bor på Nordpolen, i Gesunda i Dalarna eller i Rovaniemi så kan ni  tala om att det är fel. Talibaner och därmed Tomtar finns det varken på Nordpolen eller i  Gesunda. Det finns inga Talibaner i Rovaniemi heller men i Kabul där vimlar det av Tomtar. Men i Kabul finns det väl ingen snö hävdar då de ovetande: Svaret på detta är att det finns kylskåp. Hur dum får man vara?  

Ja och efter julklappsöppnandet så är det dags att dricka sprit. Det är den enda dag på året då det är helt OK att vara skitfull. Nu när vi ändå rör oss mot medeltiden så kan det vara dags att ta upp lite fler medeltida vanor. Vi borde börja dricka dekokt av flugsvamp också. Enligt vad jag läst så var det just flugsvampsbrygd som vikingarna drack när de var på rövartåg. Det var bakgrunden till talet om nordmännens raseri. Det var den tidens anabola steroider. Det borgar för att det blir ordentlig fart på julafton med slagsmål och misshandel.

Sen när vi gjort alla dumheter under påverkan av flugsvampsbrygd så är det dags för julotta och att be om syndernas förlåtelse. Fast först en ordentlig återställare för att förbättra våra sångröster. ”Hosianna Davids son Välsignad varde han, Hosianna Davids son som kom i herrans namn.”

Den här texten får mig att undra om inte Jesus också var en Taliban. Det innebär samtidigt att Jesus var den första Tomten. Så måste det ha gått till. Sen spred sig det här från Palestina till Afghanistan och där grundades den första kolonin med tomtar nämligen Talibanerna. Detta innebär att i Afghanistan är Sverige inblandat i ett krig mot Jesus lärjungar, tomtarna.  Jag tycker Sverige omedelbart skall sluta upp med att delta i detta tomtekrig.

Ha en GOD JUL med massvis med klappar och ett riktigt GOTT NYTT Ã…R!  

Reggis

Glömde julsången med Susan Marshall:

Susan Marshall - "In My Hour Of Darkness"
« Senast ändrad: tis 22 dec 2009 13:44:49 av Reggis »

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: God jul!!
« Svar #1 skrivet: tis 22 dec 2009 14:55:45 »
Nu höll jag för öronen allt jag orkade. Att tomten bor i Rovaniemi, dvs, den RIKTIGA tomten vet väl alla.  :-\

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 22 dec 2009 14:59:18 »
Den traditionella Disneyfilmen med den koleriska Kalle Anka kommer i år att få konkurrens av en annan Hollywoodfigur, nämligen Fru Anna Anka. Vem denna Anna är vet jag inte men vi får väl önska henne lycka till.

Här kan du researcha:

http://www.youtube.com/results?search_query=anna+anka&search_type=&aq=0&oq=anna+an

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tis 22 dec 2009 20:50:59 »
Snälla Kikarn, var nu läraktig, Tomten bor i Kabul. Jag har ju just bevisat det, eller hur? Du får tipsa dom där tomteförfalskarna i Finland att skall de påstå att Tomten bor där så får de allt ta dit en riktig Taliban från Kabul. Har de tur så får dom tag på stortomten själv, det vill säga Usama. Kan garantera att då skulle det komma folk, hela USA:s försvar skulle turista Rovaniemi. Fast först skulle de lägga ut en bombmatta i den vanliga amerikanska stilen. Så det är nog bättre med en falsk Tomte i alla fall.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #4 skrivet: tis 22 dec 2009 21:57:13 »
Snälla Kikarn, var nu läraktig, Tomten bor i Kabul. Jag har ju just bevisat det, eller hur? Du får tipsa dom där tomteförfalskarna i Finland att skall de påstå att Tomten bor där så får de allt ta dit en riktig Taliban från Kabul. Har de tur så får dom tag på stortomten själv, det vill säga Usama. Kan garantera att då skulle det komma folk, hela USA:s försvar skulle turista Rovaniemi. Fast först skulle de lägga ut en bombmatta i den vanliga amerikanska stilen. Så det är nog bättre med en falsk Tomte i alla fall.

*håller för öronen riktigt hårt samtidigt som jag nynnar
"Että joulupukki suukon sai
Ja kuinka hassusti se sattuikaan
Joulupukin partaan valkeaan
Voi mikä nauru syntyiskään
Jos isi sais tietää tän
Että joulupukki suukon sai"

Jag hör inte så bra just nu Reggis!  :-*

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: ons 23 dec 2009 11:47:08 »
Jag förstår att du har en lojalitetskonflikt hemmavid som gör att du har svårt att ta till dig fakta Kikarn. Men tyvärr så är det så att fakta är fakta, det finns inga Talibaner och därför inte Tomtar i Rovaniemi, tyvärr. Fast egentligen är det väl bra. Att ha Usama och hans gäng där vore väl ingen höjdare.

Nu har man gjort de sista matinköpen inför morgondagens julfrukost, Bretzel och lite annat som man vill ha så färskt som möjligt. Ingen jul utan Bretzel.