Författare Ämne: MOdeintresset sprider sig ....  (läst 1818 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
MOdeintresset sprider sig ....
« skrivet: ons 27 jan 2010 13:57:18 »
Ja så till gårdagens stora nyhet. Gina Tricot byter modell i sin lansering. Pernielle Holmboe föll till slut för åldersstrecket hon är ju för fasen 32 år och det är pensionär i den här världen. Fast vad byter man till, jo en medelålders 20-åring. Har Gina Tricot bestämt sig för att vara ett kärringmärke för tanter. Man kunde väl ha bytt till en anorektisk 12-åring, lite stil kan man väl ha i alla fall.

Fast intresset för klädsel och mode verkar sprida sig i allt större grupper. I Frankrike är modet uppe på regeringsnivå och företrädare för den goda smaken, President Nicolas Sarkozy vill lagstifta för att få ordning på det här med mode. Framför allt är det kvinnors klädsel denna man oroar sig för. Det plagg som väckt anstöt i Frankrike är den så kallade burkan. Ja snart blir väl hela EU en sorts internatskola ska ni se där det slås fast hur vi skall klä oss när vi vistas på allmän plats.

Själv är jag mest orolig för män som måste klä sig i frack, vilket tvång. Vill de stackars männen se ut som pingviner? Men det kanske inte är det värsta. Har man kollat vad de stackars pingvinerna tycker om att en massa män klär ut sig till dom? Tänk om alla hundar skulle börja klä sig som människor och börja gå på två ben, det skulle vi inte tycka om. Det här måste vara lika tråkigt för pingvinerna att uppleva.

Tänk bara på när det är parningstider, då blir de stackars pingvinerna helt förvillade. Är det en villig pingvin eller är det en förklädd människa?