Hallå Nisse!
Glad att kunna hjälpa till! Förstår inte riktigt somligas otrevliga svar på vissa forum...
Hur som helst, är ganska säker på att ditt kök är från Ballingslöv. men det vore bra med lite bilder!
Hallå Semlan!
Bidrar man med det lilla man har/kan så hjälper det väl alltid någon, och sånt är skoj. Jag är ödmjuk inför kunskapen

...men det är tråkigt att höra om de vilsna själar som jagas av demoner som mammon, avundsjuka och missunnsamhet. Viktigast är att inte dras med ned i denna soppa för därur kommer oftast inget gott.
Semlan, jag tycker det skulle vara roligt att få vårt kök "definierat" om så är möjligt då jag själv inte hunnit forska djupare i kökskunskap (tillverkare osv dvs *ler* för mat lagar jag ypperlig *skrattar*) a´la 1950 tal.
Jag kan ta några bilder (på vad?) i detalj för att du ska kunna utröna dess ursprung? Har du dokumentation rörande kök från tiden tex Ballingslöv eller kanske du har egen erfarenhet i branschen?
Sägas kan såhär innan ditt svar att luckorna har en inre stomme av furu med tjock fanér både utv. som inv. (ca3-4mm tjock) men ej "fanérad" runtom (alla slipade och omlackade i källaren, stommarna målade inv/utv). T.o.m. diskhon är original

På draglådorna sitter handtag gjorda i 2 delar (inre "bygelbit" i järn där skruvarna fästes samt en "dekorativ" tunnare yttre del i ytbehandlad mässing)... av dessa är några slitna vilka jag söker "nya" att ersätta dessa med. Jag misstänker dom blir ytterst svåra att finna men det ska jag göra

annars får jag lämna in dom på ett ytbehandlingsföretag som YTO i Hillerstorp eller nåt för "renovering". De "låsbara" luckorna/dörrar har samma handtag fast med en låsmek givetvis och "knappen" igenom den yttre plåten längsgående på utsidan handtaget.
Jag kan ta närbilder på dessa under helgen och lägga ut här (och på andra detaljer du önskar för din bedömmning, samt några helhetsbilder!?)
Jag passar på att önska dej och alla andra Retrofans här en riktigt God Helg...
Ps. Fondvägg och en av resterande 3 klar i v-rum igår... jäklar vad häftigt att äntligen få upp stilinspirerade mönster/tapeter

Lyckliga jag efter 3 år med herrgårdsgula målade väggar i ALLA rum (förra ägarens val att döda husets historia snabbt).