Teknik & mekanik > Fordon
Fulaste bilen
kikarbara:
--- Citat från: engelsson skrivet mån 1 dec 2008 19:27:56 ---Fyyyyy satan (förlåt Ada) ...vad hemskt..jag kan inte ens föreställa mig..jag förstår att det gick fort för min exman berättade hur vår var övertänd o formligen exploderade på bara nån minut..han hade precis tankat fullt dessutom..tack gode gud att dina ungar o man hann ut
--- Slut citat ---
Jadu, jag tackade alla de gudar jag kunde uppbringa den gången att alla hann ut som var i bilen. Tyvärr så fick vi aldrig reda på vem det var i bilen som signalerade åt dem, men jag är helt säker på att den chaufförens uppmärksamhet -han måste noterat första lågan eftersom de inte gjorde det själva- räddade livet på dem alla. Hade de rundat hörnet så hade de kommit upp i fart, och han blinkade mitt i så att säga. Det var änglavakt, inget annat.
Man kan väl säga att "Gröna faran" gjorde skäl för sitt namn om inte annat... *pust*. Bokstavligt talat.
engelsson:
Ja ibland så tror man på högre makter..det e då visst o sant..
Nastamuumio:
Det finns en del bilar som i åtminstone nån mening förtjänade ett bättre öde.
När inte budbäraren kom fram kunde ju omöjligtvis budskapet göra det heller.
Längesen jag såg en sån här senast.Kanske skulle man stannat vid prototypmodellen.Den
kunde åtminstone förväxlas med en reko lådbil och en bollhorns-tuta kräver ju ingen ström...
brodertuck:
--- Citat från: kikarbara skrivet mån 1 dec 2008 18:53:59 ---En sådan fiat har jag gått och blängt på nu i mer än tjugofem år... den är helt nerplockad, men ägaren vägrar att sälja... är det inte småtrist? Me like den här lilla minibilen. Helt klart ett passande fordon för mig och min hund, att han inte begriper detta?? (inte strechmodellen dock utan den lilla yttepyttebilen).
--- Slut citat ---
Du vet väl att femhundran funns i en nytillverkad retroversion?
http://www.fiat.se/templates_fiat/NewsItem.aspx?Itemid=5493
Ronge:
Själv har jag den gamla fina modellen av 500:an och jag ÄLSKAR den bilen! Funderade ett tag i somras på att sälja den men jag har inte hjärta till det. Den ger ett garanterat leende på både mina och andras läppar =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion