Författare Ämne: Spänningen stiger!!!!!  (läst 1814 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Spänningen stiger!!!!!
« skrivet: ons 7 apr 2010 13:27:21 »
I Japan har man kommit mycket längre än i Sverige när det gäller Arbetslinjen. Antalet personer som "stupar" på sin arbetsplats har ökat markant. Kan det vara något för vår regering att studera hur man får folk att ge sitt yttersta. Ett sätt kan vara att dessa arbetets hjältar som jobbar ihjäl sig får en medalj postumt ur Statsministerns hand. Statsministern besöker begravningen och stoppar medaljen i likets hand.

Dessutom får dessa rätten att begravas i ett speciellt mausoleum för arbetets hjältar. Den obligatoriska sången vid dessa begravningar är: ”Arbetets söner” eller ”Arbetets döttrar” beroende på likets kön. Som inte detta skulle vara nog så beviljas dessa lik en livslång pension på en million kronor om dagen. Ni som bekymrar er för kostnaderna kan koppla av för ingen utbetalning behöver göras utan det hela är bara en symbolisk handling från samhället för att visa dessa hjältar sin respekt.

Regeringen har samtidigt beslutat om att ge alla avlidna pensionärer en rejäl höjning av pensionen. Detta för att visa att de minsann inte nonchalerar pensionärerna. Fördelen med att prioritera denna grupp är att det är gratis. ”Visst, det kostar inget” ,låter vår statsminister hälsa, ”men det är viktigt att visa att vi även tänker på denna grupp, de allra äldsta”.

Snart är det dags, man bara längtar. Snart kommer Viktoria och Daniel att sluta leva i synd. Jag ser verkligen fram mot denna stora händelse då dessa unga tu blir ett lagvigt par. Kortege genom staden, kungaslupen, vigselakten, ja allt kommer vi att få vara med om via televisionsapparaterna. Pompa och ståt kommer att göra denna dag till något ytterst minnesvärt som man kommer att berätta om i generationer. ”Jag stod minsann och vinkade på Slottsbacken när kronprinsessan gifte sig. Jag såg till och med vagnen när den åkte förbi. Då skrek jag högt: ”Länge leve monarkin”. ” Sen är det dags för Madeleine, och Gud man kan inte få nog av dessa prinsessbröllop. Varför har kungen och Silvia så få barn.
 
Sen är det dags att spana efter rondörer som visar att sessorna blivit dräktiga och då blir det både småprinsar och sessor som vi kan frossa i. Ja det finns mycket spännande saker på gång just nu. De stickkunniga kan ju redan nu börja sticka små söta saker så att de små inte saknar kläder när de kommer till världen.