Författare Ämne: Jag är svårt drabbad av vulkanen!!!  (läst 3709 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag är svårt drabbad av vulkanen!!!
« skrivet: mån 19 apr 2010 09:13:57 »
Ja så blev även jag svårt drabbad av det här flygkaoset trots att jag inte skulle resa någonstans. Kaoset har spridit sig rakt in på mitt frukostbord. Ja ni läste rätt, just frukostbordet. När jag i lördags som vanligt skulle köpa jordgubbar som jag har i min yoghurt på morgonen så fanns det inga. Jag stirrade på expediten nere i saluhallen och frågade varför. Fick då svaret att jordgubbarna fraktas hit via flyg.

Så där fick jag gå hem med lång näsa utan jordgubbar att ha i yoghurten. Jag öppnade mitt kylskåp och stirrade på den nästan tomma kartongen med jordgubbar. I den fanns det bara 8 ynka gubbar och det skulle inte räcka länge. Nu var jag ytterst sparsam med gubbarna så det räckte både till söndagen och till dagens frukost men sen är de slut.

Vad gör jag då? Det är en fråga man kan ställa sig. Jag har inte läst ett ord om det eller hört på TV om det finns några alternativa till de flygfraktade jordgubbarna. Det borde finnas back-up rutiner som borde kunna sättas in. Jag kan tänka mig att expresståg borde kunna fungera.

Tycker för övrigt att de där förbaskade islänningarna borde ta ansvar för sin ruttna ö och sätta stopp för vulkanen. Här skall vi ha miljöskatter, katalysatorer och annat och sen håller islänningarna på och skickar upp rökmoln i stratosfären. Visserligen är det väl att betrakta som en naturkatastrof men de gör ju ingenting för att förhindra den.

Såg på TV hur en islänning stod där med munskydd bland sina hästar och gnällde. Det hjälper inte mig, jag får inga jordgubbar för att han har munskydd. Nej han borde ha försökt hindra röken att välla upp genom att spruta vatten på den. Men inte sjutton gjorde han det. Förbaskade slödrön till islänning. 

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
SV: Jag är svårt drabbad av vulkanen!!!
« Svar #1 skrivet: mån 19 apr 2010 15:16:22 »
Vill bara berätta att mitt stora problem är löst så ni kan andas ut. Jag har jordgubbar igen så livet går vidare. Det var när jag besökte Coop Forum för att köpa melon som det visade sig att de hade jordgubbar. Jag köpte 4 askar så nu klarar jag mig i minst en vecka.  Tack Coop Forum. Så här gör en affär som tänker på sina kunder. Inte ens vulkaner kan hindra Coop Forum från att ge kunderna det de behöver.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: mån 19 apr 2010 17:44:22 »
jag lider med dej, stackare. Vad fruktansvärt traumatiskt det här vulkanutbrottet måste ha varit för dej, tror du att du nånsin kommer över det, hjärtat?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: mån 19 apr 2010 18:52:23 »
Ja det kändes tungt i söndags när jag tittade ner i jordgubbsasken och måste fatta beslutet att bara ta fyra jordgubbar i tallriken, öka på med en hel banan och öka antalet vindruvor. Jag brukar bara ta en halv banan annars. Fast jag la på en extra näve med pumpakärnor som kompensation.

Sen i morse när de sista jordgubbarna åts upp så var desperationen nära Ada, mycket nära. Hade någon kommit med ett rep så vet i tusan vad som hänt. Fast på nåt sätt så är det som dom säger. Det som man inte dör av det härdar en. Fast att vara utan vindruvor det tror jag inte jag skulle klara av. Fast man får ju lite känsla för hur det är för dessa hemlösa stackare som inte har mat för dagen.

welle

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: fre 23 apr 2010 17:19:22 »
Ni brände alla era pengar, det var dumt.
Ni skickade hit askan, det var ändå dummare.
Tack för det, Island.

welle

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: lör 24 apr 2010 16:13:02 »
Ha ha ha, det där var ju roligt. Var får jag allt ifrån.
Förlåt, men här måste man visst  prata med sig själv för att få svar.
Vad ska jag nu hitta på då… mitt i all ensamhet, här på det eminenta forumet.
Jag kan ju dra en passande Islandsvits för att se om jag skrattar en gång till.
-Vet ni varför flygplatsen i Fairbanks håller stängt?
???
-Den ligger mitt i Al aska.