Författare Ämne: Kungslig förening  (läst 35820 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Kungslig förening
« skrivet: tis 20 apr 2010 20:39:51 »
Detta är en tråd att diskutera den utökade konungsligheten i Sverige. Vill vi ha fler kungsligheter eller har vi fått nog. Vad tycker ni?

Vivi

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
SV: Kungslig förening
« Svar #1 skrivet: tis 20 apr 2010 21:13:08 »
Bröllopet blir jättefin för två som älska varandra  :-*

prydnomannen

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 20 apr 2010 21:46:32 »
Puss puss....njaej, helt ointressant med sånt tjafs, släpp de stackarna fria istället.
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

Gila

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 313
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tis 20 apr 2010 22:24:09 »
Gäsp....

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #4 skrivet: ons 21 apr 2010 00:45:34 »
Jag tror att konungaättlingarna hur många de nu än är eller blir, skulle kunna göra god nytta om de levde som sitt folk. Ex en tvåa i ringkeby för knugen och silvia nu när alla kottarna rymmer fältet. Nu vet vi förstås alla att bostadsköerna är långa och det kan ta lite tid, i sverige är vi ju alla lika inför allmännyttan och som alla andra får de förstås ställa sig sist i kön. Men tänk vad härlgt det hade kunnat vara om man nu hade gjort om slotten till härbärgen för hemlösa? Överväg saken, de har många rum, stora grönytor och lagom mycket bekvämlighet. För statens del skulle det inte bli ökade kostnader då de redan bekostas av staten. Konungafamiljernas omkostnader i förorten blir förstås inget statligt problem, de får helt enkelt göra som alla andra, ställa sig vid produktionsbandet och jobba på accord.
Visst hade det varit fint med en konungaätt som minsann levde som sitt folk? Oj, sorry. Mat måste mman förrästen laga själv, men det finns matlagningskurser även för överhet som fått allt serverat på silverfat, eller hur var det nu, som fått sparvar flygandes in genom munnen hela sitt liv.

semlan

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: ons 21 apr 2010 07:54:11 »
Hörde på tv igår att förtroendet för kungahuset minskat hos svenska folket.
I mina öron ett sundhets tecken! Är det inte dags att skrota denna gamla kvarleva ?!
Tacka vet jag Republikanska föreningen! ;D

Britta

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 16
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: ons 21 apr 2010 08:37:59 »
Stor o öppen skandal sedan norska Se og Hør avslöjat att Jonas
hoppade över skaklarna i Ã…re. Oron sprider sig, Drottningholm
är i skakning.

Britta

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: ons 21 apr 2010 13:39:03 »
Daniel W kommer som kronprinsessegemål att representera Sverige på allra högsta
nivå. Vilka kvalifikationer har han för detta? Har regeringen tagit reda på vem han är innen de lämnat sitt godkännande av sängalaget...

Bl a följande bör redovisas för svenska folket:

1. Har Daniel Westling barn uä? Vad blir i så fall deras status sedan fadern upphöjts
till kunglighet?

2. Hur många fortkörningar och felparkeringar har han på sitt samvete?

3. Finns godkända bötesföreläggande eller avdömda förseelser i arsenalen?

4. Hur kom han, som en enkel yngling från Ockelbo, in i den stockholmska societeten
med ekonomiska möjligheter att starta upp sina lyxiga motionsanläggningar? Vilka
kontakter, vilka långivare, vilka supportrar?

5. Hur kulturellt intresserad och utrustad är han? Musik - Teater - Litteratur etc.

6. Vad kommer han att syssla med som upphöjd till kunglighet?

7. Etc etc etc.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: ons 21 apr 2010 15:01:15 »
Ja det kan man med rätta undra. Fast SÄPO har säkert varit i varenda garderob hos Daniel W och damsugit efter eventuella dammtussar som skulle kunna äventyra monarkins ställning. Men med tanke på den ställning han kommer att få så tycker jag som du Britta att en öppen redovisning enligt det du säger nedan vore helt på plats. Vi som betalar för det här kungahuset har rätt att se vad vi får för pengarna. Daniel kan ju helt förstöra de investeringar skattebetalarna har gjort under åren.

Vivi

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: ons 21 apr 2010 15:25:11 »
Men varför skall han vara renare än andra killar? Är han utomjording kanske ???

Vivi

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: ons 21 apr 2010 15:31:49 »
Jag tycker om Viktoria, hon är en värdig representant för det svenska kungahuset.
Läser dåligt, har glasögon, går som en plattfoting, dubbelstor haka, bruna ögon och mörkt hår ;)

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: ons 21 apr 2010 17:19:22 »
Andra blir inte försörjda på en rätt hög standardnivå av skattebetalarna. Precis som när företag anställer så borde vi skattebetalare få se vem Viktoria har rekryterat till detta "ämbete".

Britta

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: ons 21 apr 2010 17:51:38 »
Vadhållarna satsar på att den aktuella förlovningen blir uppslagen inom en vecka. Kungen är underrättad.
Hovet blir aldrig vad det varit utan fru Tarras-Wahlberg. Hon kunde hålla truten i trim.

welle

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: ons 21 apr 2010 18:33:10 »
Avskaffa inte monarkin för ekonomiska och andra trista skäls skull.
Ni måste tänka på följderna om man avskaffar den. Ta bara nobelfestlighetena t.ex. Hur tråkiga kommer inte de att bli utan kungapar och prinsessor. Lite känsla för retrokultur måste man väl ha.
Min jätteförbaskat goda  idé är att kulturmärka kungahuset innan någon klåfingrig politiker hinner att avskaffa det. En ännu bättre idé är att få med kungahuset på världsarvslistan så det blir bevarat för all framtid.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: ons 21 apr 2010 18:54:43 »
Vad coola nobelfestligheterna hade varit med bara en massa överintelligenta nördar som drar torra forskarskämt :) illa klädda, illa doftande, rufsiga i håret, ritande formler på linnedukarna...

Bara för den synens skull skulle jag bli republikan...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se