Allmänt > Fria diskussioner
Julen närmar sig med stormsteg
Reseda:
Jag älskar julen och julstöket. Startar den här tråden för bra tips och småsnack.
Idag bakar jag saffransbrödet och fryser in. :D
Moses:
Det är knappt så man törs erkänna det, men jag avskyr det! Stöket, alltså. När det väl är över och jag äntligen sätter mig i soffan med en glögg, skinkdoften fyller huset, osv, då är det perfekt. Men vägen dit, fy bubblan!
convallaria:
Hjälp, saffransbrödet redan! Har prixis fyllt frysen med höstens älg, finns inte en millimeter kvar till lussebullar!
ada:
Jag tycker det är helgerån att baka lussebullar före 12 dec :) jag är mycket mån om traditionerna, semmelbak på fettisdagen (det spelar ingen roll om man jobbar och handlar ingredienserna först 18 och sen får vänta på jäsning osv, det ska bara göras :)) , våfflor på vårfrudagen, och luciaafton och lussebullar är ett måste!
När det är dags -inte förr- kan ni få se exempel på våra innovativa lussebakverk
Däremot funderar jag på om man kan hänga upp ljusslinga i förväg? Det är ju nästan lika mörkt nu som i december. Det är konstigt, det är svårare att hänga upp än låta bli att ta ner ...det har hänt att det "varat intill påska"
Reseda:
Sååå synd att vi åt upp Lilla Ä:s saffransfigurer till em.kaffet. Där är det nytänkande minsann!
Baka på Lucia?? Då ska det bara festas hela dagen. Från tidig otta tillsen kväll.
Orkar vi, så börjar vi med pepparkakorna i morgon.
Köttbullar och inkokt lax finns redan i frysen. Inte ska vi stressa mer än nödvändigt i december..... >:(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion