Allmänt > Om Retroforum

Förbättringsförslag välkomnas!

(1/12) > >>

ada:
Har ni idéer om vad vi ska hitta på mer med forumet, förändra kategorier, lägga till, osv och andra önskemål, är det hjärtligt välkommet.

Ang kategorier tänkte jag att jag börjar bunta ihop utifrån vad jag ser att vi har en knippe av: t ex kan det bli en Gullaskruf-kategori, en Rörstrand osv, tänkte om man låter bli att skapa en kategori innan det finns inlägg som hör dit, så man inte behöver klicka runt och hitta ingenting under somliga rubriker

Ã…sikter och idéer av alla de slag välkomnas alltså!

brodertuck:
Jag är lite kluven till att dela upp i specialkategorier. Lite beroende på hur det görs, men indexsidan tycker jag inte bör bli större, den är nästan stor som det är nu, det måste vara lätt att överblicka utan att hålla på och scrolla för mycket. Underkategorier är ett alternativ, men det har också nackdelar. Det blir en jädrans massa klickande fram och tillbaka, samt att risken är stor att man sållar bort de kategorier man inte är helt insnöad på. Som det är nu ser man saker som kanske ligger i utkanten av ens eget intresse och som man kanske inte aktivt hade sökt upp. Detta menar jag bidrar till breddning av både kunnande och intresse. Än så länge är här inte så mycket inlägg utan att man hinner med att gå igenom det mesta utan att dela upp i smådelar.

ada:
nej underkategorier var det tänkt i så fall, inte längre sida

FÖR underkategorier kunde argumentet vara att folk insnöade på rörstrandsserviser t ex ser det samlat och inte behöver leta runt

Har alla märkt att man kan "fälla ihop" en kategori man inte är intresserad av? Man slipper en så omfattande indexsida om man väljer att ha bara det man är intresserad av öppet.

brodertuck:
Japp. Finska dragspel är väl inget som jag direkt kollar varje dag ;D

JJ:
Nackdelen med indelningar i glaskategorin är att det kan bli som på AP där man är osäker på vart föremålen passar och kan hitta det mesta under alla fyra underkategorierna.

Nu har jag aldrig kollat på "finska dragspel" men om det är eller blir många intresserade där så kan det bli ett separat forum. På Samlaren fanns det förr ett samlarforum (som sedan hackades och lades ned pga detta), och i början fanns en avdelning för samlare av gamla motorsågar. Samlare från hela världen kom dit och skrev och allt skrevs pga detta på engelska. Sedan blev det ett eget forum skiljt från samlarforumet. Inte för att det gör mig något att det finns där men blir det en omfattande avdelning så är det kanske det mest praktiska.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion