Allmänt > Om Retroforum

Förbättringsförslag välkomnas!

<< < (10/12) > >>

brodertuck:
På ett annat forum heter det Mekaniskt, Tekniskt & Elektriskt. Det täcker väl in det mesta som önskas här också. Men tanken var kanske att inte kopiera rakt av :)

kas:
Hushållsmaskiner & verktyg...Affär & Kontor...Garage & Hobby...Det kan ju komma in vad som helst, modellflygplan, bilar...Jag har lärt mig här att det hjälper inte iallafall, helt plötsligt hamnar en sak eller diskution på fel ställe, orsaken tror jag är att folk är så glada att det bara blir så! ???

kas:
Jag börjar ana varför även gamla rävar hamnar fel med inläggen...Vi saknar en rak alfabetisk lista, typ katalog med rubriker, som man kan scrolla i, då skulle den mest förhärdade inte kunna missa,
(AHA!!!  DÄR har jag skvallerkanalen) där kan jag skriva nästan allt, utom saker som hårt hör hemma under speciellt tema och rubrik, själv läser jag alla inlägg på (senaste inlägg) där kommer ju allt nytt direkt om det funkar som det ska, därefter kanske det finns ett inlägg med bilder, ja då lyfter jag upp den rubriken från senaste inlägg och tittar!  För mig tar högst en minut att kolla av nyheterna.
 Sa jag skvallerkanalen? Jo det var min tanke att den skulle fånga upp allt ovidkommande prat, som inte är något inlägg! Och nu får jag väl veta att jag lever och vem jag är!!!??? Detta är ett typiskt inte inlägg.

kas:
Min ide om katalogutförande enl. A-Ö principen ska inte missförstås :o, Det är inte lätt att leka pedagog med min livsstil, det här älskar REGGIE, jag kan ha hur många objekt som helst igång hela tiden, därför tycker man att folk är tröga när dom inte förstår
Till saken:Vi har sökregister! Det har jag stängt ner, bara det nödvändigaste är öppet....Varför? Jo jag vet vad ska ägna mig åt när jag går in, och nu kommer det bästa! Vi har en himla mängd underrubriker under kategorier, där kommer finessen, vill jag titta på kaffeporslin, då markerar man de och är framme direkt!! Detta ska du tänka till på min sköna Admin som stavar rätt ibland ;D
I första hand får du mycket redig.arbete men När det är klart då kommer du att bli så snäll mot mig!
Jag har varit med och utformat layouter till program som blivit otroligt användarvänliga, på sikt, när komponenter 4-5 000 instrument ska hanteras... men gör det nu innan det sväller för mycket 8)   

JJ:
Det kräver väl också att många rubriker måste skrivas om, och vissa ämnen kan börja med en sak och sluta med en helt annan sak efter ett antal inlägg. Dessutom måste vi ha hårda regler för rubriksättning så att huvudämnet måste vara det första ordet i rubriken.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion