Författare Ämne: Blod, ost och brudlopp...  (läst 3437 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Blod, ost och brudlopp...
« skrivet: mån 10 maj 2010 12:48:14 »
Ja brudloppet med stort B närmar sig med blixtens hastighet. Har ni tänkt efter hur ni skall vara klädda på den stora dagen? Har ni varit och sett ut era festkläder för ni skall väl festa allihop. Själv har jag ramat in och satt upp en bild på Ockelbo på väggen.

Det måste vara fantastiskt att komma från samma ort som kronprinsessans blivande make. Tänk om man var en äkta Ockelbobo. Låter lite konstigt när det blir ”bobo” på slutet. Det kanske heter Ockelbodare. Vad är du? ”Jo jag är en renrasig Ockelbodare.”

Det har också framkommit att allas vår Daniel har viss släktgemenskap med den adliga släkten Svinhuvud. Det har en släktforskare från Klockarnäs kommit fram till att Daniel faktiskt har påbrå från ett Svinhuvud. Man blir glad när man läser det. Det känns betydligt tryggare att veta att det finns lite blod från Svinhuvuden i hans ådror. 

Annars var det en förbaskat dålig loppishelg, den som passerat. Det såg så lovande ut med premiär på Galoppen på lördag, Stoppet och Siggen på söndag men det var magert. Vädret under början på veckan antydde dessutom att det skulle kunna bli väder som tillät friluftssex under ordnade former. Så blev det inte, jag är besviken.  Fast då tänker jag på det stundande brudloppet och då känns det bättre, det förgyller livet.

Förutom  bilden på Ockelbo så har jag köpt Ockelboost också. Det känns lite extra lyxigt att stoppa en bit Ockelboost  i munnen och bita till. Tre sorter blå, röd och Cheddar finns i mitt nuvarande sortiment. Fast det är lite fusk med den här osten. En av sorterna görs på Ã…land och det kändes direkt.

Annars slutade veckan med en total kollaps på börsen på grund av Grekland. Fast jag börjar undra om det inte är bankerna som blåser under det här. Rusning till börsen, ena dagen för att sälja, nästa dag för att köpa. Bankerna är vinnare i båda lägena. Dags att köpa mer bankaktier känns det som.


Ficklampan

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 134
    • Visa profil
SV: Blod, ost och brudlopp...
« Svar #1 skrivet: ons 26 maj 2010 17:54:27 »
Inte klär jag mig på något speciellt sätt bara för att några jag inte ens känner gifter sig... jag tycker det till och med är väldigt löjligt att det skrivs så mycket dravel om det där bröllopet och allt annat dravel som skrivs om kung Carl Gustaf, drottning Silvia, kronprinsessan Victoria, prinsessan Madeleine, prins... vad heter han nu igen... Carl Philip är det visst... >:(
Jag samlar på ficklampor, kompasser och bärbara kommunikationsradioapparater. Tidigare samlade jag på skyddshjälmar(!) också, men det har jag inte utrymme till numera...

prydnomannen

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 506
    • Visa profil
SV: Blod, ost och brudlopp...
« Svar #2 skrivet: ons 26 maj 2010 20:07:05 »
Tja, det blir väl folkdräkt med en twist...=folkdräkt och stäppskor ;D
`                        l
                          l 
         >< )))`>   x

welle

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
SV: Blod, ost och brudlopp...
« Svar #3 skrivet: ons 26 maj 2010 21:14:08 »
Jag kommer att dagen till ära att byta ut Mollbergs blandning mot det officiella bröllopskaffet Classic Svea. Om jag är på ett väldigt rojalistiskt humör när dagen B närmar sig skaffar jag mig dessutom den officiella bröllopskoppen med det officiella bröllopsmönstret och som den chokladälskare jag är kommer i varje fall en ask av de officiella bröllopspralinerna vara ett måste till kaffet.  ::)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Blod, ost och brudlopp...
« Svar #4 skrivet: ons 26 maj 2010 21:17:22 »
Den nya uppdaterade Sverigedräkten består nu av:

T-shirt med "rolig" text på
Camoflagemönstrade byxor
"Vita" tubsockar
Foppatofflor
Gärna med levande accessoar i form av kamphund

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Blod, ost och brudlopp...
« Svar #5 skrivet: tor 27 maj 2010 17:36:07 »
Den var rolig, levande accessoar, skitkul.