Författare Ämne: Funkishus i Örkelljunga  (läst 6614 gånger)

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
Funkishus i Örkelljunga
« skrivet: mån 10 maj 2010 18:27:30 »
Tycker personligen att detta är finare än det tidigare som länkats till. Lite övermöblerat, men i en helt annan prisklass och med finare detaljer. (TRAPPAN!)

http://www.hemnet.se/beskrivning/650458?r=3


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Funkishus i Örkelljunga
« Svar #1 skrivet: mån 10 maj 2010 19:31:26 »
Trappan och anslutande övervåningsräcke var fint. Men det inglasade rummet var inte snyggt. Och kökskaklet var hemskt, men det är ju lätt att åtgärda.

Fiskkvinnan

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Funkishus i Örkelljunga
« Svar #2 skrivet: mån 10 maj 2010 19:57:26 »
Hoppas säljaren får mycket, mycket mer! Budgivningen har ju börjat. När man är van vid Stockholmspriser, känns det helt otroligt att man kan få så fina hus för så lite pengar utanför storstäderna.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Funkishus i Örkelljunga
« Svar #3 skrivet: mån 10 maj 2010 21:36:37 »
Hm, inte helt fel... Jag och Leo pratade i torsdags om att man kanske inte MÃ…STE bo i stan längre egentligen. Vi spånade lite på att det vore rätt ok att bo i hus ute på vischan med butik på nedervåningen, men Örkelljunga känns kanske lite väl off :) Det fanns några möbler på bilderna som hade passat i butiken och trappans sväng förde mina tankar till ett toilettebord i art deco som vi har i butiken. Ja, jo, hade vi haft pengar så hade vi nog slagit till och haft huset som deltidsboende  ;D

thisismycat

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 388
  • Stolfantast
    • Visa profil
    • Längre in i skogen
SV: Funkishus i Örkelljunga
« Svar #4 skrivet: tis 11 maj 2010 07:05:58 »
Jag vet inte vad hus kostar i Sthlm, men utgångsbudet på det här huset var för mycket för att vi ska ha råd med det...
Det var ett liknande hus till salu i mina trakter, tyvärr låg det i tätorten - där jag inte vill bo - fullt med massa trevliga detaljer. Men nu hänger det panelgardiner där och står orkidéer i fönstren så jag gissar att parketten är överlagd och köket utrivet...

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Funkishus i Örkelljunga
« Svar #5 skrivet: tis 11 maj 2010 09:44:53 »
Inte alls dumt, men som JJ påpekar är uterummet ingen hit.