Författare Ämne: Solidaritetskonflikt?  (läst 16624 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Solidaritetskonflikt?
« skrivet: tor 8 nov 2007 10:42:40 »
Jag är medlem i fyra olika fora som behandlar gamla saker.  Jag ser att andra har liknande förhållanden (åtminstone de som har samma nick i varje forum). Om jag inte får svar (och även annars) kan det hända att jag sätter in samma objekt på flera ställen. Är det någon fler än jag som känner ett litet sting? Ibland kan stinget förvärras av spydig kommentar...
Jag har vinnlagt mig om att alltid använda samma nick, även inom trådarna, även om jag vet att många inte gör det.
Har ni några synpunkter på detta, som kanske inte är något problem?

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #1 skrivet: tor 8 nov 2007 11:15:43 »
Vilket är det fjärde forat? Det har jag missat. Känner till utöver detta, PES och AP. Finns det ännu fler?
Jag tycker att det är tråkigt att det är gnissel mellan olika forum. Det borde vara självklart att kunna lägga upp samma fråga på fler ställen, eller t.o.m länka mellan, utan spydiga kommentarer.


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #2 skrivet: tor 8 nov 2007 12:20:33 »
Det finns ju specialforum - jag vet ett för vykort, ett för medaljer och ett för motorsågar! Sedan har väl Tradera ett eget och kanske även eBay.

Är det något som inte många känner till så kan även jag lägga samma fråga på flera ställen. Ju fler människor som ser frågan ju större chans är det att få svar.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #3 skrivet: tor 8 nov 2007 12:27:30 »
Mitt fjärde är Huutonet i Finland, och  här följer man ganska väl med i synnerhet AP.
Man ska väl inte vara för "fin i kanten", dvs ta illa vid sig av spydigheter, men så länge den egna självkänslan i antiksammanhang är ganska svag, är det lätt hänt.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #4 skrivet: tor 8 nov 2007 15:43:09 »
Jag skriver på A-P, är bannlyst från att läsa och skriva  på PES utan förklaring. Har inte märkt av några spydighetar på A-P. Inte från någon vars nick jag värdesätter i alla fall. Att det sedan finns lite glåpord som rättshaveriser mm skiter jag fullständigt i.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #5 skrivet: tor 8 nov 2007 18:55:01 »
Problemet upphör när man blir avstängd  ;D  -t ex för att man länkar till information på ett annat forum  :)

HÄR vill jag bara påpeka att det är VÄLKOMMET med länkar till information på andra forum, helt OK att fråga runt på olika forum, för huvudsaken är ju att man får sin information.

Jag hoppas vi kan vara eniga på den punkten att man inte ska titta snett på nån som frågar -eller svarar annanstans, att vi klarar av att vara trevliga och välkomnande här oavsett.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #6 skrivet: tor 8 nov 2007 20:37:46 »
Tack för det, det uppskattar jag!

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #7 skrivet: sön 11 nov 2007 09:18:04 »
 I början kan man bli förbannad på nån dum djävel, men efter några repor så går det över! På AP var det en man som fick fnatt, när inte hans personförföljelse hade avsedd verkan mot mig, och inte fick han hjälp av andra heller där...Sen kan man bli missförstådd av olika anledningar, men det brukar vara övergående med tiden, beroende på "storsinthet" hos berörd person...
Konsekvens: Kan man hjälpa så gör det, istället för dumma kommentarer...Lite svårt här för de som alltid ska "gömma sig bakom fegnick"...Så jag tror att vi slipper packet! 8)

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #8 skrivet: mån 12 nov 2007 23:40:46 »
 Halkade in på AP ikväll och ser att det är problem med Admin som vanligt!!! Jag måste säga att jag är så stolt över att jag skämde ut "admingänget" och hände ut dom på offentlig tavla, sen kan man ju fråga sig vad är det för pajsare som ligger kvar där? När en Admin inte kan svara på en enkel fråga på privat adress så förstår man att de känner sig underlägsna frågeställaren, så saker pågick hela tiden under min tid på AP, den ena efter den andra försvann som det verkade godtyckligt...Därför tänkte jag att sätter saken på spets, och enda svaret de har åstadkommit är att mitt Ipnr:är inte godkänt...(står om man ska skriva). 8)
 Då mailade jag frugans adress och får svar att hon är inte avstängd, vi har samma Ipnr,Hon Utfors o jag Glocalnet, men då fick jag svar att hon har access, men hon har inte det.
 Jag vill likna APs Admin med de som kastar ut barnen med badvattnet, (dom är felaktiga)!!!
Men det är nåt fel på många av dom som hänger kvar där ochså, angivartyper helt enkelt...Vår "herre" sanerar sakta men säkert bort över tiden

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #9 skrivet: tis 13 nov 2007 00:10:43 »
Jag måste säga att jag är så stolt över att jag skämde ut "admingänget" och hände ut dom på offentlig tavla, sen kan man ju fråga sig vad är det för pajsare som ligger kvar där?

Hur kan du vara stolt över att skämma ut någon?
Jag är en av dem som är kvar där och jag tycker i grund och botten att Admin på AP gör ett bra jobb. Inte alltid, men icke att förglömma....det sköts på "fritid" och vem är ofelbar?
Jag tycker att där skulle saneras bra mycket mer just nu, för tyvärr är det många konstiga människor med många konstiga inlägg. Ibland funderar jag på om det inte har varit och är en medveten inläggning av otrevliga/konstiga inlägg för att försöka få bort AP.
AP var tidigare en plats med mycket kunskap där man kunde diskutera tankar kring olika saker,i mitt fall oftast glas. Signifikativt är, att i stort sett alla som hade mycket kunskap har blivit mer eller mindre trakasserade.
Det jag skulle göra om jag varit admin på AP är att kartlägga IPnumren på de otrevliga inläggen. Något säger mig att det trots allt inte skulle bli så många IPnummer.
Samtidigt så är en sak säker: Jag skulle inte vilja byta plats med admin.........
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #10 skrivet: tis 13 nov 2007 00:20:48 »
BRA Gitzie!

Jag tror, och har trott länge, att det är personer som av illvilja misskrediterar A-P. Eftersom jag är bra på att läsa av stilar så vet jag att det förhåller sig så.
Jag skriver på A-P i trådar som roar mig.

Så alla dessa fanatiska politiska budskap. Jag orkar inte läsa eländet. Läser allt mindre och mindre.

Från PES blev jag utkastad, sittande i badbaljan. Man hade gissat sig till vem jag var. Men de trodde att jag var BlåbärsPutte!! ;D


Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #11 skrivet: tis 13 nov 2007 00:41:50 »
Jag repriserar vad jag redan skrivit i en annan tråd:

Jag kan bidra med en sak. På PES vill man inte ha alla sorters medlemmar; alla är inte välkomna. PES är en sida för vissa utvalda personer. Jag har provat att vara medlem vid några tillfällen. Jag blir BANNLYST så fort jag undrar över något som har med sidan att göra.

Jag kan tipsa Reseda om att det är inga problem att fixa en ny IP-adress. Skicka ett PM!!!!! ;D

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #12 skrivet: tis 13 nov 2007 00:43:51 »
 Jag står för det jag skrivit om "nötena" på AP, står man i kompiskonflikt så är det självfallet svårt att vara admin...Men dom borde kunna läsa sina egna regler och leva efter dessa!!! 8)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #13 skrivet: tis 13 nov 2007 14:20:58 »
Anja, tack för omtanken. Men jag har aldrig låtit mig styras och modereras i hela mitt liv. Ytterst obehaglig upplevelse med PES kontrollbehov. Har aldrig upplevt något dylikt förr. Att ha en moderator för var skribent är som att befinna sig i söndagsskolan. Där ska alla motas in på den rätta vägen genast. Oliktänkande göre sig icke besvär.

kas

  • Gäst
SV: Solidaritetskonflikt?
« Svar #14 skrivet: tis 13 nov 2007 20:06:49 »
 Kanske tryggare att gå med i Livets ord? Då finns chans att få möta Ulf Ekman eller vår Herre!!! ;D