Författare Ämne: Jag älskar nakenchocker….  (läst 1796 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag älskar nakenchocker….
« skrivet: tor 20 maj 2010 21:58:26 »
Fast vad är ett prinsessbröllop i jämförelse med Angela Merkels nakenchock, intet. Hela det finansiella systemet vacklade när Angela lät Euron falla om ej till marken men till en ny lägstanivå mot dollarn för i år.

I morgon skall hon övertala den tyska riksdagen om att det tyska folket skall få glädjen att ekonomiskt bidra till att hålla nere pensionsåldern i Grekland till runt 50 år. För att få ett sådant beslut så krävde den Tyska riksdagens ledamöter en nakenchock av Angela och det fick dom och inte bara dom utan hela den finansiella marknaden.

Angela, som vuxit upp i Östtyskland, fick nu nytta av vad hon lärt sig av det statskontrollerade systemet under sin uppväxt. Hon drog därför till med en åtgärd inspirerad från det gamla kommunistpartiet i Östtyskland nämligen reglering av finansiella transaktioner. Helt enkelt du får inte köpa vad du vill när du vill utan staten bestämmer.

I morgon avgörs det hela. Skall Euron hanka sig fram något år till och tyskarna få chansen att betala grekernas pensioner ett slag till eller faller Euron platt till marken på grund av nakenchocken. Under alla omständigheter är jag tacksam mot Angela för hennes chock för den ger mig nya affärsmöjligheter då den gör börsen slagig. En slagig börs är något jag bara äääällssskaaaarrrr!!!  Så Angela får gärna fortsätta med nakenchocker och regleringar.