Allmänt > Fria diskussioner

Vad läser du just nu?

(1/8) > >>

convallaria:
Tråden om jultraditioner och alla våra olika kommentarer fick mig att tänka på boken jag läser just nu - som inget har med julen att göra. Vad våra val beror på och hur de formar oss och hur vår uppväxt präglar oss. Här tänkte jag vi kunde tipsa - eller avråda - varandra från läsning.

Denna rekommenderas varmt:
Nu vill jag sjunga dig milda sånger, av Linda Olsson

Reseda:
Viveca Lärns Den blå vänthallen och Sommarhetta (tror jag att den heter) är de 2 böcker jag läste på Canarias för 2 veckor sedan. Jättebra tycker jag.

Moses:
Jag är så fruktansvärt dålig på att minnas titlar och författare... läste nyss en amerikansk bok om en mor vars son gjorde sig skyldig till en skolmassaker. Boken var fiktiv, men gjorde ett djupt intryck på mig. Mot bakgrunden av det som hände igår, djupnade ytterligare en dimension. Ända sedan händelsen igår har mina tankar, förutom hos de drabbades familjer, varit hos familjen till den som utförde dådet.
Jag minns som sagt inte vad den heter, men klart läsvärd.
Just nu läser jag den andra delen av en trilogi, Självständighetsdagen,  av Richard Ford. Beskriver det amerikanska samhället och förändringarna där unde de senaste 30 åren. Läsvärd!

Chicaboom:
Jag läser "Ängeln på sjunde trappsteget" av Frank McCourt. Det är nog ingen bok jag hade valt spontant, men jag fick låna den av en kompis som rekommenderade den, och den är verkligen bra!

nisse 8:
Jag läser inga böcker, har inte ro i kroppen.
Dagstidning Arbetarbladet ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion