Författare Ämne: Fler skall kunna få bot direkt....  (läst 2064 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Fler skall kunna få bot direkt....
« skrivet: fre 28 maj 2010 12:59:10 »
Fler skall kunna få bot direkt, såg jag som en rubrik i tidningen. Va bra tänkte jag min stackars naiva kvinna. Jag trodde det var någon form av hälsoinsats vår kära regering hittat på, en typ av drive-in-sjukhus eller något i den stilen. Varför inte, var min nästa tanke. Du kan ju köpa hamburgare sittandes i bilen, varför inte bli läkarundersökt och få eventuell medicin sittandes i din bil.

Sen läste jag vidare och då förstod jag att det handlade inte alls om någon medborgarservice i form av drive-in-sjukvård utan om böter. Polisen skall få böjlighet att bötfälla dig direkt på plats. Har du till exempel plockat på dig en Toblerone och saknar kreditkort så skall du kunna få böta direkt när du ertappas med snatteriet.

Det får mig odelat att tänka på att det kan vara dyrt att pissa om man gör det på fel plats. Den unge mannen ville in till sin flickvän men hon var inte trakterad av att släppa in den överförfriskade mannen. Han passade då på att tömma blåsan i hettes brevinkast. För detta dömdes den unge mannen till 10.000 kr i böter.

Hade regeringen reform beträffande bot direkt varit införd hade flickvännen fått sina 10.000 kr direkt i handen. Detta kan vara en affärsidé. Sätt en potta under ditt brevinkast och erbjud män att pinka där. Med den ytterst rimliga arbetsinsatsen att tömma en potta några gånger om dagen kan detta ge dig ansenliga inkomster.

Såg också att för första gången är inte Sverige med i finalen av Eurovision vilket var väntat. Visst är Anna söt och ser bra ut men det krävs mer. Hon hade på tok för mycket kläder på sig och då vinner man inga sådana här festivaler. Nej antingen skall man köra balkaninfluerad musik eller så måste det till en nakenchock  och Anna hade varken eller, kört med andra ord. Fanns det inge strippor lediga som kunde ha varit med på scenen, skandal.

Sen kan jag glädjande konstatera att prinsessan Madeleine har helt slutat jobba och kvitterar bara ut sina pengar från skattebetalarna. Är detta första steget till medborgarlön? Ja vi får hoppas att fler än Madeleine får chansen att slippa arbeta. Skönt med en prinsessa  som leder utvecklingen i rätt riktning.