Allmänt > Fria diskussioner

Adas traderaäventyr :)

<< < (6/8) > >>

ada:
Glömde bort att berätta om bedragaren i mitt stora traderaäventyr. Råkade ut för en person som inte betalade, kollade personuppgifterna osv, första gången inget anmärkningsvärt, något negativt omdöme, men sen pang så var kontot avaktiverat och det damp också ner fler negativa omdömen, folk hade lurats att skicka grejer utan att ha fått betalt först, riktigt ledsamt, sen hade personen egna försäljningar och tog emot pengar men skickade inga varor. Jag fick starta om auktionen bara men det är tråkigare för dem som skickar varor elelr pengar och blivit blåsta. Trist att sånt finns.

Utöver galningarna som skickar fel paket och håller på menar jag :)

ada:
Det uppstod ett problem till som jag behöver era råd för hur jag ska ställa mej till.

Sålde bordslampa Fibula Carl Harry Stålhane Rörstrand för 49 kr
http://www.tradera.com/Fibula-Carl-Harry-Stalhane-bordslampa-retro--auktion_341180_113231506

Köparen hör av sej och talar om skadad och smutsig skärm, spricka, bruten pinne (inne mot ringarna som klämmer fast skärmfästet, osynligt) Bilder i macroformat

Jag argumenterade för att det trots allt var lampfoten som var huvudsaken, och skärmen "dög" vad jag såg, men inte tittade jag så noga på den...

Vi kom överens om att hon kunde skicka tillbaka allt och få pengarna tillbaka, jag skickade betald fraktsedel Schenker, men nu när jag fått tillbaka ser jag att skärmen nu är riktigt trasig, så vad ska man göra? (en glipa syns på bild 1 som hon skickade till mej, men en bit är borta när jag får lampan tillbaka)

Det bär liksom emot att skicka alla pengarna, även om jag lovat att göra det, någon som har en åsikt om detta?

gitzie:
Jag hade skickat pengarna och sedan blockerat henne/honom som köpare av mina saker.
49 kr är inte värt att lägga ner någon energi eller tankemöda på.
Lägg ut lampfoten till hösten igen så får du troligtvis mer betalt för den. Sommartid är ingen bra traderatid ;)

ada:
Det sura är jag redan betalat 43 kr (prishöjning) för returfrakten, sen ska betala 49 + 39 kr till, och har fått tillbaka en trasigare vara än jag skickat och betalar 82 kronor för besväret.

gitzie:
Ja, jag förstår att det känns surt och att du kan bli både upprörd och förbannad, men det är ändå inte värt att lägga din energi på  :-* Spar den till bättre och roligare tillfällen  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion