Författare Ämne: Arbetslinjens hjälte har stupat på sin post!!!!  (läst 2201 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Arbetslinjens hjälte har stupat på sin post!!!!
« skrivet: tor 8 jul 2010 16:29:36 »
Arbetslinjens främste representant, Sven Olov Littorin, har stupat på sin post. Arbetet har gjort även denna kämpe sjuk. Där ser man att inte ens de främsta klarar sig från att drabbas av arbetets förbannelse. Han har haft svår ångest, sömnproblem och dessutom gått i terapi, allt för att kunna fortsätta sitt viktiga arbete.

Till sist så gick det inte längre, arbetet åt sig in i hans själ. Han genomgick helvetets kval för att stå upp för den linje som han så konsekvent hävdat under hela sitt politiska liv: ” Arbeit macht frei”. Nu har även denna arbetes samuraj, bidragslinjens främste bekämpare fått sträcka vapen. Det gick inte längre, låter han hälsa. Det går inte att förena familjelivet med ett arbete, jag var tvungen att välja. ”Jag valde att vara frisk och avstå från arbete”, säger Sven Olov Littorin. Jag har nu även gått med i ”De arbetsskyggas förening” och lärt mig mycket, låter han hälsa. Bland annat har jag lärt mig hur man lagar till frysta köttbullar utan att behöva diska en stekpanna. Har även lärt mig att fylla i en arbetsansökan på ett sätt så jag aldrig kan komma på tal för jobbet.

Grattis Sven Olof.