Författare Ämne: Fynd i Degeberga  (läst 6976 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Fynd i Degeberga
« skrivet: sön 18 jul 2010 12:05:28 »
Jag blev helnöjd med inköpen på Degeberga utemarknad igår. Köpte det på bilden där. Träffade även Semlan som inte blev lika nöjd med sina inköp om jag uppfattade det rätt.
« Senast ändrad: sön 18 jul 2010 12:07:32 av JJ »

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #1 skrivet: sön 18 jul 2010 16:30:36 »
Jag är också nöjd med inköpen både i fredags, lördags och idag.  Tycker det är kul att prisnivån är så härligt hög. Får en att känna sig som en miljardär när man tänker på sina lager.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #2 skrivet: sön 18 jul 2010 18:56:10 »
Ja, mycket var rejält överprisat och en hel del med småskador. Svårprutat var det också.

Vill du avslöja vad du köpte där Reggis?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #3 skrivet: mån 19 jul 2010 11:28:55 »
En del textilier som hade en förmånlig prissättning. Bland annat en mycket fin äldre flamskväv som slumpades bort till mig för 200 kr.  Ett par bokställ i metall (art-deco från 1920-talet), 2 st 50-talsfiguriner (nakna damer), hattnålsställ, en fin glasskulptur (böhmisk) med isbjörnar, ekivok färglagd torrnål, etc......

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #4 skrivet: mån 19 jul 2010 14:56:58 »
Jag blev helnöjd med inköpen på Degeberga utemarknad igår. Köpte det på bilden där. Träffade även Semlan som inte blev lika nöjd med sina inköp om jag uppfattade det rätt.
Japp, årets Degeberga var inte lika givanda som tidigare år.
Bla tyckte jag att det var väldigt påvert med det modernare utbudet och den keramik jag hittade av Signe Persson-Melin som var av intresse, var naggat...
Men jag shoppade givetvis lite, bästa fyndet var Bojesens minsta björn.

Kul att du blev nöjd, JJ !   :D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #5 skrivet: mån 19 jul 2010 19:28:55 »
För min del bär det av till Tyskland i morgon. Skall ta tempen på den tyska marknaden. Ã…terkommer med rapport vid återkomst.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #6 skrivet: mån 19 jul 2010 19:46:50 »
Kan jag inte få följa med i din resväska Reggis? Jag som aldrig hittar nåt på mina loppisar...
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #7 skrivet: tis 20 jul 2010 10:41:46 »
Ingen annan Retroit som fyndade något i Degeberga?

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #8 skrivet: tor 22 jul 2010 08:59:04 »
Degeberga Antik marknad har Semlan på talat i privata mejl att det inte är riktigt vår kind of style som älskar retro efter sina besök där. Tolkar jag det rätt i helheten utav inläggen i denna tråd så var utbudet tunt likaså detta år och vi besparade oss bränslekostnaderna och timmarna.  :) Att missa JJ, Reggis å Semlan i ett IRL möte är väl den enda förlusten känner jag och hustrun  ;)


Men där är väl en mer passande retromarknad nu till hösten va för vår del på samma plats? (lägg gärna ut en direktlänk till infot om den i ert ev. svar på detta inlägg)... för jag finner inte min länk dit  ::)

Kanske kan vi ses där då?

Grattis till fynden JJ å Reggis  ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #9 skrivet: tor 22 jul 2010 18:23:11 »
Är det retro ni är ute efter så rekommenderar jag idrottsloppisar i Skåne där det är gott om retrogods. Har varit ute på en  liten runda här i Tyskland (Stuttgart). Inga fynd än. Fast jag har inte ansträngt mig.

Nu regnar det, skönt för det har varit över 30 grader på dagarna.

semlan

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 319
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #10 skrivet: tor 22 jul 2010 18:45:35 »
Degeberga Antik marknad har Semlan på talat i privata mejl att det inte är riktigt vår kind of style som älskar retro efter sina besök där.


 ???

Nisse

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 213
    • Visa profil
SV: Fynd i Degeberga
« Svar #11 skrivet: mån 26 jul 2010 09:37:46 »
???

Jag minns säkert fel, det skulle inte vara 1:a ggr isf  :'( Glöm inlägget Semlan!  :-*


Ps. Ditt inlägg kom det ingen påminnelse om via mejl som det brukar och mina inställningar säger att det ska göra...  :-\